انواع پنجره دوجداره

یکی از مواردی که برای افزایش صرفه جویی و بهره وری انرژی در خانه باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب پنجره است. به لطف انتخاب صحیح پنجره ها، می توان حدود 25 تا 30 درصد در گرما صرفه جویی کرد و تا حد زیادی از آلودگی صوتی در امان ماند. با این حال، انواع مختلفی از پنجره ها برای بودجه ها و سلیقه های مختلف وجود دارد که انتخاب پنجره ها را پیچیده می کند. بنابراین، در این مقاله، اطلاعاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند پنجره مناسبی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و کمتر تحت تأثیر آلودگی صوتی قرار بگیرید و در عین حال با طراحی آن، هوای شیک به خانه‌تان بیافزایید.

پنجره های پی وی سی مقرون به صرفه و راحت هستند

مواد پی وی سی که در زندگی روزمره با کاربردهای متفاوتی مواجه می شویم، با ماندگاری و دوام خود به میدان می آیند. این ماده که در پنجره ها و درب ها نیز استفاده می شود، علاوه بر بهره وری انرژی را نیز فراهم می کند. زمانی که عایق حرارتی آنها با سایر مصالح پنجره مانند آلومینیوم و چوب مقایسه شود، پنجره های پی وی سی به عنوان موثرترین نوع پنجره برجسته می شوند. پنجره های پی وی سی اتلاف گرما را (همچنین تصور کنید از دست دادن هوای خانه خود را که با تهویه مطبوع خنک می کنید) نسبت به چوب و 25 تا 39 درصد در مقایسه با پنجره های معمولی نازک کاری آلومینیومی کاهش می دهد.

 

انتخاب شیشه بسیار مهم است 

وقتی صحبت از کارایی می شود، از آنجایی که عملکرد یک پنجره پی وی سی از نظر گرما و صدا 70 درصد به عملکرد واحد شیشه ای مورد استفاده بستگی دارد، نه تنها جنس قاب پنجره، بلکه شیشه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در انتخاب پنجره های پی وی سی مورد استفاده باید به نوع شیشه نیز توجه کنید.

 

معیارهایی که در انتخاب شیشه باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • وقتی صحبت از اندازه شیشه به میان می آید، سیستم های شیشه سه جداره با ارزش عایق بالاتر با دو فضای متفاوت باقی مانده بین سه شیشه از نظر کارایی سود بیشتری دارند.

  • شکاف های میانی در شیشه معمولاً بین 12 میلی متر تا 16 میلی متر متغیر است. آنچه شما باید بدانید این است که هر چه فاصله شکاف بیشتر شود، ارزش عایق شیشه بیشتر می شود. علاوه بر این، هوا یا گاز آرگون که به عنوان پرکننده در این حفره ها استفاده می شود نیز بر راندمان تأثیر می گذارد. در صورت استفاده از گاز آرگون، مقادیر عایق بالاتری به دست می آید.

  • شیشه‌های کنترل‌کننده حرارت، شیشه‌هایی هستند که به لطف پوشش‌های فناوری ویژه مورد استفاده، دارای مقادیر عایق افزایش یافته‌اند. این پنجره ها با حفظ گرمای داخل خانه در فصل زمستان از تلفات گرما جلوگیری می کنند. این نوع واحد شیشه ای باید در مناطقی با زمستان های سخت استفاده شود.

  • از طرفی پنجره های حرارتی و آفتابگیر از ورود هوای سرد در فصل زمستان تا 50 درصد جلوگیری می کنند و در تابستان تا 40 درصد از ورود گرمای خورشید به محیط داخلی و جلوگیری از گرمایش خانه جلوگیری می کنند. این نوع شیشه ها باید در مناطقی که تابستان بسیار گرم است استفاده شود.

مدل های مختلف پنجره

قبل از انتخاب سبک پنجره ای که در خانه خود استفاده خواهید کرد، باید توجه داشته باشید که پنجره برای کدام منطقه است، ویژگی های این قسمت نیز مهم است. به عنوان مثال، برای اتاق های بزرگ با سقف بلند، می توانید پنجره های بلندتر از کف را انتخاب کنید و برای اتاق های کوچک می توانید پنجره های نزدیک به کف را انتخاب کنید، جایی که نور روز بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

پنجره های تک جداره

پنجره های تک ارسی نام دیگری برای پنجره های کلاسیک و یک طرفه است که ما می شناسیم. در اتاق هایی با پنجره کوچک و تک می توانید با خیالی آسوده این سبک را انتخاب کنید.

 

پنجره های دوبل آویزان

اگر اتاقی که می خواهید این سبک پنجره را انتخاب کنید کمی بزرگتر است یا اگر می خواهید تهویه اتاق را بیشتر کنید، انتخاب مناسب پنجره های دوبل آویز خواهد بود.

 

پنجره های کشویی

این سبک که می توانید در اتاق هایی با بالکن یا جایی که نور روز بیشتری می خواهید انتخاب کنید، خانه شما را به دنیای بیرون باز می کند.

 

پنجره های استودیویی

این نوع پنجره‌ها که به‌ویژه در آپارتمان‌های سبک شیروانی ترجیح داده می‌شوند، ظرافتی متفاوت و مدرن را به خانه شما می‌آورند.

پنجره های قوسی

اگر فضای در نظر گرفته شده برای پنجره به صورت عمودی وسیع و به صورت افقی کمی باریکتر باشد، انتخاب این نوع پنجره ها فضایی نوستالژیک به خانه شما می بخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *