روزگاری حصار فولادی حاکم بود اما از زمانی که نرده آلومینیومی وارد بازار شد رقیب سرسختی داشت. کدام یک بهتر است – فولاد یا آلومینیوم؟ در واقع هر دو مزایا و معایب خود را دارند. ممکن است یکی برای شما بهتر از دیگری باشد، بنابراین قبل از اینکه تصمیم فوری بگیرید، مزایا و معایب هر کدام را مطالعه کنید.

مزایا و معایب نرده استیل 

حصار فولادی باید گالوانیزه شود تا در برابر خوردگی مقاومت کند، اما اگر گالوانیزه و نگهداری شود، یک ماده قوی است که می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد. تولیدکنندگان بسیار به فولاد ایمان دارند و اغلب ضمانت مادام العمر محصولات خود را ارائه می دهند. استحکام و وزن فولاد آن را برای نرده هایی که باید در برابر بادهای شدید و تهدیدهایی مانند سقوط درختان مقاومت کنند، ایده آل می کند. فولاد همچنین یک ماده برتر برای استفاده به عنوان حصار امنیتی یا دروازه امنیتی است.

از جنبه منفی، فولاد گرانتر از آلومینیوم است و نصب حرفه ای مورد نیاز است. اگرچه فولاد گالوانیزه در برابر زنگ زدگی مقاوم است، اما ضد زنگ نیست و زمانی که آب بتواند راه خود را از طریق سوراخ پیچ یا پیچ یا جوش پیدا کند، زنگ زدگی ایجاد می شود. این امر نصب حرفه ای و تعمیر و نگهداری منظم را مهم تر می کند. وزن دروازه فولادی می تواند برای کودکان نیز خطری ایجاد کند، اما معمولاً در مورد لولاها و چفت های دروازه مدرن، این مسئله جزئی است.

 

نرده آلومینیومی: مزایا و معایب


نرده آلومینیومی سبک وزن، بسیار مقاوم در برابر خوردگی و ارزان تر از فولاد است. نرده‌های آلومینیومی مدرن در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توان نرده‌های آلومینیومی را پیدا کرد که خانه و منظره شما را تکمیل کند. برخی از سیستم‌های حصار آلومینیومی برای نصب و طراحی شده‌اند و به همین دلیل هزینه کمتری نسبت به فولاد دارند که فقط باید توسط متخصصان نصب شوند. با این حال، اگر سایت دشوار است یا از مهارت های خود مطمئن نیستید، نرده آلومینیومی خود را به صورت حرفه ای نصب کنید.

بزرگترین عیب آلومینیوم ضعف آن در مقایسه با فولاد است. آلومینیوم راحت تر از فولاد خم می شود یا آسیب می بیند، بنابراین به اندازه حصارهای امنیتی یا برای نصب در مناطق پرخطر یا پرتردد مناسب نیست.

 

هرکدام چه نقشی دارند

در جایی که استحکام و مقاومت ضربه مهم است از فولاد استفاده کنید. آلومینیوم احتمالاً انتخاب بهتری برای استفاده در اطراف یک ملک ساحلی است، جایی که هوای نمک می تواند به سرعت فولاد زنگ بزند. از نظر زیبایی، هر دو فولاد و آلومینیوم انتخاب های خوبی هستند. فولاد ممکن است انتخاب بهتری برای نرده‌های فرفورژه کلاسیک باشد، در حالی که آلومینیوم ممکن است برای ظاهری مدرن‌تر یا برای حصار استخر بهتر باشد. هر دو در طیف گسترده ای از سبک ها هستند، بنابراین اگر سبک مهم ترین مورد شماست، فولاد و آلومینیوم را با هم مقایسه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *