مقدمه

در این چند ساله نرده های شیشه ای طرفدار زیادی پیدا کرده اند. راه پله های شیشه ای به ترتیب جایگزین بسیار مناسبی برای راه پله های چوبی و استیل و سیم بوکسلی شده اند .

شیشه در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مواد برای کاربردهای معماری تزئینی است. شکی نیست که شیشه می تواند جذابیت بصری مورد نظر شما را برای سازه ای مانند نرده راه پله به ارمغان بیاورد، اما آیا پله ها و نرده های شیشه ای برای شما مناسب هستند یا خیر؟ مزایا و معایب نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای چیست ؟

مزایای راه پله و نرده شیشه ای

راه پله های شیشه ای نشان دهنده سبک زندگی منحصر به فرد و مرفهی است که در دنیای مدرن به طور فزاینده ای محبوب می شود. اکثر مردم شروع به انتخاب راه پله های شیشه ای در خانه خود به جای پله های یکنواخت بتنی و چوبی کرده اند. بیایید ببینیم چرا راه پله های شیشه ای به طور فزاینده ای در دکوراسیون خانه محبوب می شوند.

1. بدون درز و منافذ اضافی : یک راه پله شیشه ای احساس راحتی بیشتری می دهد و فضای داخلی را فانتزی نشان نمی دهد. برعکس، به خانه جذابیت بیشتری می بخشد.

2. نورپردازی : بر خلاف راه پله های سنتی، پله های شیشه ای توانایی عبور نور را دارند. این باعث می شود خانه در طول روز زیبا به نظر برسد.

3. بدون دردسر : راه پله های چوبی می توانند مشکلات موریانه ایجاد کنند که خوشبختانه پله های شیشه ای با آن مواجه نیستند. کیفیت شیشه به مرور زمان بدتر نمی شود و کیفیت چوب نیز بدتر نمی شود و نگهداری از پله های شیشه ای به اندازه پله های چوبی گران نیست.

4. مقاومت در برابر رطوبت : یکی از بزرگترین مزایای پله های شیشه ای این است که تحت تأثیر رطوبت هوا قرار نمی گیرند و بنابراین مانند پله های چوبی دچار رطوبت و پوسیدگی نمی شوند. به این معنی که پس از سرمایه گذاری اولیه، هزینه های نگهداری در مقایسه با پله های چوبی کمتر است. پس از نصب، راه پله های شیشه ای ثابت شده است که مقاوم و طولانی مدت هستند.

5. ایمنی : حتی زمانی که روی پله ها استفاده می شود ایمن هستند. شیشه های ضخیم استفاده شده در آنها بعید است که بشکند یا ترک بخورد. آنها همچنین از افتادن کودکان و حیوانات خانگی از لبه پله ها جلوگیری می کنند. پله های شفاف با روشنایی افزایش یافته نیز احتمال سقوط از طبقه پایین را کاهش می دهد.

6. نماهای بدون محدودیت : پانل های شیشه ای هیچ نمایی از فضای داخلی خانه شما را که می خواهید ببینید مسدود نمی کند.

7. سبک پیشرفته : نرده های شیشه ای فضایی مدرن و مجلل ایجاد می کند که زیبایی راه پله و خانه شما را افزایش می دهد.

8. نگهداری آسان : تنها نگهداری برای نرده شیشه ای این است که شما آن را با یک پارچه تمیز نمایید. هیچ هزینه سرویس کردنی برای نرده های شیشه ای وجود ندارد.

9. سازگار با محیط زیست : شیشه از شن و ماسه منشا می گیرد، چیزی از منابع طبیعی زمین کم نمی کند و در فرایدند ساخت نرده شیشه ای هیچ ماده ای اضافه ای در ساخت و تولید شیشه به کار گرفته نمی شود.

 

معایب راه پله و نرده شیشه ای

محصولات شیشه ای با وجود مزایای فراوان، معایبی نیز به همراه دارند.

معایب نرده شیشه ای 

1. آنها نیاز به تمیز کردن زیادی دارند : اگر می خواهید نرده های شیشه ای شما همیشه تمیز، شفاف و زیبا به نظر برسند، باید آنها را مرتب تمیز کنید. آنها ساده ترین چیز برای تمیز کردن نیستند.

2. نداشتن حریم خصوصی : در مقایسه با سایر نرده های مات، هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها کاملاً در معرض دید قرار می گیرید.

3. بازرسی منظم برای شیشه های شکسته: برخلاف راه پله های چوبی سنتی، این پلکان های شیشه ای دوام زیادی نخواهند داشت مگر اینکه به درستی و به موقع نگهداری شوند و به طور منظم از نظر وجود ترک یا خراش پنهان در شیشه بررسی شوند.

4. هزینه بالا: از آنجایی که راه پله های شیشه ای به راحتی نصب نمی شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، می توانند در مقایسه با پله های چوبی و بتنی که معمولا هزینه کمتری دارند، پرهزینه باشند.

5. برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیستند: برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیستند.

دلایل زیادی برای نصب نرده های شیشه ای در خانه وجود دارد. آنها با ظاهر شیک خود زیبایی مدرنی را به هر سبک از خانه ارائه می دهند.
نرده های شیشه ای فضای جدید همراه با نور بالا را ایجاد می کنند که این یک اتفاق خوب برای افرادی می باشند که تمایل به نورپردازی دارند .
نرده های شیشه ای همچنین جذابیت بصری ایجاد می کنند و می توانند ارزش خانه شما را افزایش دهند.

مهمتر از همه این است که نرده های شیشه ای مقاومت و امنیت بالایی دارند. شیشه ایمنی سکوریت شده با گوه های صیقلی که معمولاً برای نرده های شیشه ای استفاده می شود، چهار برابر قوی تر از شیشه های معمولی است. آنها تاب بر نمی دارند و پوسیده یا خراب نمی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *