جذابیت یک حمام اختصاصی به راحتی قابل توضیح است: اتصال اتاق خواب و حمام منطقی است، به خصوص از نقطه نظر حفظ حریم خصوصی برای کاربر. عدم نیاز به اشتراک گذاری با کسی، عدم اجازه نگاه اجمالی به افراد غریبه به اتاق های بسیار خصوصی و در نظر گرفتن هیچ چیز در طراحی جز الزامات شخصی شما از نظر کاربردی و زیبایی شناسی – به طور خلاصه: ایجاد یک منطقه سلامتی در خانه. یک ایده رویایی اما پیش نیازهای خاصی وجود داردو همچنین معایبی دارد که با هم بررسی خواهیم کرد .

کابین دوش حمامی

 

1. از نظر فضایی با یک در جدا شده است

در این پلان طبقه، حمام مستقیماً در مجاورت اتاق خواب است. اتاق ها با یک در به هم متصل می شوند. اگر آنها را ببندید، نواحی کاملاً از یکدیگر جدا می شوند. با این حال، هر کسی که می خواهد از حمام استفاده کند باید از اتاق خواب عبور کند – این می تواند برای خانواده ها یا زمانی که مهمان دارید غیرعملی باشد. بنابراین، در حالت ایده آل، باید حمام دوم یا حتی سوم وجود داشته باشد.

2. دسترسی از طریق دو در
این نوع حمام اختصاصی در صورتی عملی است که تنها یک حمام بزرگ وجود داشته باشد که همه افراد خانه باید از آن استفاده کنند. دو در وجود دارد: یکی مستقیماً از اتاق خواب و دیگری از راهرو که امکان دسترسی به حمام را بدون نیاز به عبور از اتاق خواب فراهم می کند.با این حال، باید از خود پرسید: آیا من همیشه می خواهم دو در را قفل کنم؟ آیا می پذیرم که مهمانان من گهگاه از خروجی اشتباه خارج می شوند و به اتاق خواب من می روند؟ آیا برای لحظه ای که همزمان به هر دو در می زند راه حلی آماده دارم؟ و البته، دو در به معنای فضای کمتری است، بنابراین حمام باید به اندازه کافی بزرگ باشد.
کابین دوش حمام
3. جداسازی با دیوارهای شیشه ای
این نوع در حال حاضر اغلب برای بازسازی ساختمان های قدیمی – که حمام های آنها معمولاً بسیار کوچک هستند – استفاده می شود. اگر دیوار اتاق خواب را بردارید و آن را با دیوارهای شیشه ای جایگزین کنید، هر دو اتاق جادارتر به نظر می رسند و حمام های داخل بالاخره روز روشن می شوند. با این حال، دیوارهای شیشه‌ای یا جعبه‌های شیشه‌ای نیز می‌توانند اتاق‌های بزرگ موجود را ساختار دهند و از همان ابتدا در ساختمان‌های جدید برنامه‌ریزی شوند.
کابین دوش حمام
4. نیمه باز، نیمه بسته
راه دیگر برای اجرای حمام اختصاصی این است که فقط قسمت شستشو یا یک وان آزاد ایستاده را در اتاق خواب ادغام کنید. توالت یا دوش اما باید پشت درهای قفل شونده قرار گیرد.
5. باز یا فقط با نصف تقسیم کننده اتاق از هم جدا شده است

در اینجا اتاق خواب و حمام کاملاً با هم ادغام می شوند. به عنوان مثال، وان می تواند روبروی تخت، دستشویی زیر پنجره یا کنار کمد لباس باشد. حمام کاملاً در اتاق خواب ادغام شده است.

مزایای حمام اختصاصی

1. مسافت های کوتاه پیاده روی

احتمالاً کاربردی ترین جنبه حمام اختصاصی است: شما عملاً می توانید مستقیماً از تخت در زیر دوش بیفتید. و حتی در شب می توانید نیمه خواب بمانید، زمانی که راه از تخت تا توالت تنها چند قدم با شما فاصله دارد.

2. ایده آل برای خانه های چند نسلی
اگر مفهوم حمام اختصاصی به طور مداوم برای کل خانه اجرا شود، هر اتاق خواب حمام خود را به طور مستقیم متصل خواهد کرد. این می تواند به ویژه در خانواده های چند نسل مفید باشد. به این ترتیب، خواسته ها و نیازهای مختلف را می توان در نظر گرفت – واحه سلامت والدین، حمام امن کودکان و حمام مناسب برای سالمندان می توانند به راحتی همزیستی کنند.
کابین دوش حمام
3. احساس سخاوتمندانه
فضا حمام کاملاً باز که در آن کاربر می تواند تقریباً در هر زمان تحت نظر باشد – حتی اگر فقط توسط شریک زندگی – جسورانه ترین نوع، اما همچنین جادارترین نوع آن باشد. هنگام شستن، دوش گرفتن یا حمام کردن، همه چیز را در مورد خودتان فاش می‌کنید – ایده‌ای که در برخی موقعیت‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد و در برخی دیگر به سادگی نامطلوب باشد. با این حال، یک حمام اختصاصی که تنها با یک شیشه یا نیم دیوار از اتاق خواب جدا می شود، فضا را به شدت بزرگ می کند.

معایب حمام اختصاصی

 

1. برهم زدن حریم خصوصی

در راه حل هایی که حمام بخشی از فضای نشیمن اتاق خواب را اشغال می کند و دیگر فضایی وجود ندارد، بلکه فقط جداسازی بصری دو منطقه وجود دارد که با حریم خصوصی سروکار دارد. به خصوص نقش مهمی دارد. آیا دوست دارید هنگام دوش گرفتن یا حتی رفتن به توالت توسط شریک زندگی خود تحت نظر باشید؟ چقدر نزدیکی، چقدر باز بودن زیاد است؟ این باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، به خصوص در مورد پلان های طبقه باز، تا حمام رویایی در زندگی روزمره به یک حمام کابوس تبدیل نشود.

کابین دوش حمام

هنگام برنامه ریزیبرای ساخت حمام، مهم است که اطمینان حاصل شود که حداقل منطقه توالت هرگز مستقیماً قابل مشاهده نیست. اگر جلسات طولانی‌تر یا حتی علائم خاص بیماری را در نظر بگیریم، فقط می‌تواند یک مزیت باشد که همیشه ناحیه لوکوس را از میدان دید و بویایی خارج کنیم.

 

2. تشکیل رطوبت
در حمام هایی که به اتاق های دیگر باز هستند و به عنوان اتاق های مرطوب طراحی نشده اند، ممکن است در نتیجه رطوبت آسیب وارد شود.بنابراین برنامه ریزی حرفه ای حمام با در نظر گرفتن عواملی مانند عایق بندی خوب، تبادل هوای کافی (مانند استفاده از دستگاه های مکش) و مدیریت مناسب رطوبت مهم است. پوشش های دیواری با pH خنثی مانند گچ آهکی که قادر به جذب رطوبت و بازگرداندن آن به هوا هستند نیز به جلوگیری از کپک زدن و در نتیجه محافظت از مواد حساس به رطوبت در اتاق خواب کمک می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *