ساخت و ساز، هزینه ها، مزایا و معایب

پله های شیشه ای اکنون در معماری مدرن خانه ای دائمی دارند. به نظر می رسد که لعاب پیاده روی در فضا شناور است و با ساختار شیشه ای خود ساده، ظریف و مینیمال به نظر می رسد. پله های تمام شیشه ای و ترکیب مواد امکان پذیر است.

 

 

 

نرده های شیشه ای از اجزای محبوب در طراحی داخلی هستند. آنها با ظاهر شناور و شفافیت خود، طبقات را به شکلی ظاهرا نامرئی به هم متصل می کنند و یک محیط خالص ایجاد می کنند. امروزه پله ها، نرده ها یا سکوهای ساخته شده از شیشه ایمنی ویژه امکان پذیر است. پله های تمام شیشه ای نیز می توان از آن ساخت. شیشه می تواند شفاف، رنگی یا مات باشد. پوشش‌ها، شیشه‌های چاپی و چراغ‌های یکپارچه طرح‌های منحصربه‌فردی را تداعی می‌کنند. با این حال، داشتن سر برای ارتفاع ضروری است. زیرا وقتی راه می روید، گاهی چند متر به پایین نگاه می کنید.

امروزه تقریباً هر شکل پله ای را می توان از شیشه ساخت. بسته به آنچه می خواهید، می توان شیشه را با موادی مانند چوب، فولاد ضد زنگ و بتن ترکیب کرد و یا به صورت پله تمام شیشه نصب کرد. دومی سیستم های پلکانی خود نگهدارنده هستند که تماماً از شیشه چند لایه ساخته شده اند. شرکت‌های متخصص برنامه‌ریزی استاتیک برای چنین درخواست‌هایی را بر عهده می‌گیرند و با شما بحث می‌کنند که چگونه می‌توان راه پله را تحقق بخشید.

 

حتی اگر پله های شیشه ای در این راه پله به صورت ساتن ساخته شده باشد، در چنین پله های شیشه ای به یک سر برای ارتفاع نیاز دارید. برای افراد دارای نقص بینایی و کودکان کوچک کمتر مناسب است.

ساختار شیشه قابل راه رفتن

ایمنی نقش مهمی در شیشه های روکش دار دارد. به همین دلیل است که ایستایی، امنیت در برابر شکستن و مقاومت در برابر لغزش محور هر طرحی است. زیرسازی این گونه پله های تمام شیشه ای از شیشه ایمنی مخصوص تشکیل شده است که باید برای تردد مسافر مورد تایید قرار گیرد.  یک بار عمودی بیش از 5 کیلو نیوتن بر متر مربع برای استفاده عادی در نظر گرفته شده است.

شیشه ایمنی چند لایه که در اصطلاح معمول به آن شیشه زرهی نیز می گویند از سه لایه تشکیل شده است که شیشه را قابل راه رفتن می کند. لایه بالایی به عنوان لایه سایش در نظر گرفته می شود و اغلب از شیشه ایمنی مقاوم (ESG) ساخته می شود. دو لایه پایین شیشه عملکرد “حمایت کننده” را تشکیل می دهند. همه لایه ها با یک فیلم PVB مقاوم در برابر پارگی متصل شده اند. اگر شیشه بشکند، پله ها باید حداقل 30 دقیقه دیگر ثابت بمانند. قطعات شیشه ای احتمالی به دلایل ایمنی به فیلم می چسبند. برای اطمینان از عدم لیز خوردن روی راه پله شیشه ای، از کلاس های ضد لغزش مندرج در DIN 51097 استفاده می شود.

ساختار شیشه قابل راه رفتن

لعاب پیاده روی به عنوان یک محصول منفرد در فهرست مقررات ساختمان ظاهر نمی شود. به همین دلیل معمولاً در حین ساخت نیاز به تأییدیه در موارد فردی دارید. در مورد این موضوع از شرکت تخصصی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین قوانین جاری مقامات ساختمانی در ایالت فدرال خود را بررسی کنید.

 

نورپردازی حالت

نه تنها محیط، بلکه وضعیت روشنایی در محل نیز از یک راه پله شیشه ای بهره می برد. نور روز از طریق شیشه هدایت می شود و حتی راهروهای تاریک را روشن تر می کند. هنگام غروب، یک راه پله شیشه ای را می توان با چراغ های LED که مستقیماً در پله ها قرار دارند روشن کرد. به این ترتیب پله ها برای بالا رفتن ایمن هستند و با بازی نور و سایه ساختار جالبی به آن ها داده می شود. نورهای رنگی محیطی اتمسفر ایجاد می کنند.

پله با نرده شیشه ای

اگر می‌خواهید عناصر شیشه‌ای را ادغام کنید، اما از هزینه یا هزینه یک پله شیشه‌ای کامل اجتناب می‌کنید، می‌توانید روی نرده‌ها یا نرده‌های ساخته شده از شیشه ایمنی چند لایه  یا شیشه ایمنی مقاوم سرمایه‌گذاری کنید. ظاهر شیشه به خوبی با چوب، فولاد یا بتن هماهنگ می شود. نرده های شیشه ای، به عنوان مثال، برای راه پله های کنسول، راه پله های مارپیچ، راه پله های تاشو یا راه پله های مارپیچ امکان پذیر است.

 

 

نرده های شیشه ای را می توان با قاب و پرکننده شیشه ساخت و یا به طور کامل از شیشه ساخته شد. نرده های اضافی ساخته شده از آلومینیوم یا چوب می توانند، اما لازم نیست، یکپارچه شوند. براکت های فولادی ضد زنگ، شیارهای چوبی یا چسب شیشه ای مخصوص، اتصال را تضمین می کنند.

مزایا و معایب در یک نگاه

  • اپتیک شناور
  • مراقبت آسان
  • پایدار
  • اتاق های کوچک را بزرگتر نشان دهید
  • ایجاد صدا هنگام راه رفتن
  • علائم خراش ممکن است
  • هزینه های نسبتاً بالا
  • یک سر برای ارتفاع باید داده شود

هزینه ساخت نرده شیشه ای

مانند تمام مواد، هزینه یک راه پله شیشه ای به اندازه، وضعیت نصب و مونتاژ بستگی دارد. با این حال، در مقایسه با مواد کلاسیک مانند چوب، بتن یا فولاد، یک راه پله شیشه ای گران تر است. راه پله های شیشه ای ساده با قیمتی در حدود قیمت مناسبی در گروه یونیک شروع می شوند.

نتیجه

چه به صورت یک راه پله تمام شیشه ای و چه در ترکیب با چوب یا فولاد ضد زنگ: با شیشه سکوریت چند لایه می توان پله ها، نرده ها و سکوهای زیبایی را از شیشه ساخت. نورپردازی LED و شیشه های رنگی محیطی اتمسفری ایجاد می کند که مطمئنا فراموش نخواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *