آیا می توان کاشی روی کاشی نصب کرد ؟

کاشی ها یک پوشش کف یا دیوار بسیار بادوام هستند. این می تواند معایبی نیز داشته باشد: کاشی ها به قدری دوام می آورند که در برخی مواقع دیگر آنها را دوست ندارید . یا دیگر با طراحی جدید حمام مطابقت ندارند. با این حال، کاشی‌های قدیمی برای ایجاد یک پوشش کاشی جدید لازم نیست . سیستم کاشی روی کاشی مدرن امروزی است . با کمی تلاش و بدون گرد و غبار و خاک برای ایجاد کاشی‌های جدیدروی کاشی های قدیمی می توانید کاشی جدید قرار دهید .

کاشی کاری روی کاشی سخت است 

کاشی ها در اکثر آپارتمان ها و خانه ها ضروری شده اند. آنها را می توانید روی دیوار و روی زمین، در آشپزخانه، حمام و اتاق های دیگر پیدا کنید. دلیل اصلی این امر خواص بی نظیری است که کاشی ها با خود به همراه دارند. کاشی ها قوی و بادوام هستند.

 

با این حال پس از چند سال فرسودگی آنها به هدف خود رسیده اند و به راحتی قابل تجدید هستند. حتی اگر کاشی ها هنوز بی عیب و نقص هستند اما سلیقه شما تغییر کرده است، می توانید از اصل کاشی روی کاشی استفاده کنید تا به سرعت درخشش جدیدی به اتاق های خود ببخشید.

کاشی کاری به یک سطح زیرین پایدار و باربر نیاز دارد. بنابراین چه چیزی می تواند بهتر از کاشی های موجود باشد؟ شکستن کاشی‌های قدیمی و شن‌پاشی ملات قدیمی با تلاش زیاد و ایجاد سطحی دوباره یک کار سیزیفوس واقعی و در واقع کاملاً غیر ضروری است.

 

روش کاشی گذاری روی کاشی همیشه می تواند مورد استفاده قرار گیرد .  مگر اینکه از قبل در حال برنامه ریزی تغییرات عمده در بازسازی حمام باشید و بخواهید تغییرات ساختاری ایجاد کنید. با این حال، تجربه نشان داده است که در موارد بسیار کمی واقعاً چنین است.

آماده سازی قبل از نصب

قبل از شروع روش کاشی روی کاشی، مطمئن شوید که کاشی های قدیمی شما خالی ندارند و همچنان محکم به زمین چسبیده اند. هیچ کاشی شلی نباید وجود داشته باشد. همچنین در صورت سایش بیش از حد برخی از کاشی ها مانند ترک یا شکستگی کاشی ها، باید از قبل اقدام به تعمیرات کنید.

قبل از شروع کاشی کاری روی کاشی های قدیمی ، ارزیابی کاملی از لایه پایه انجام دهید تا هرگونه بی نظمی سطحی را که می تواند باعث مشکلات اساسی در جاده شود، مشخص کنید. کپک زدگی و تغییر رنگ عمیق در دوغاب اغلب نشانه یک مشکل جذب است – به این معنی که آب به دام افتاده به دوغاب آسیب رسانده و بنابراین می تواند کاشی جدید را از زیر پوسیده کند. مشکل جذب زمانی که کاشی ها پوشانده می شوند چرک می شود و بدتر می شود. به همین ترتیب، اگر کاشی‌های اصلی به‌درستی نصب نشده باشند، کاشی‌های پوشش‌دهنده جدید صاف نمی‌شوند یا در یک ردیف قرار نمی‌گیرند. اگر یکی از این مسائل را کشف کردید، بهتر است از ابتدا شروع کنید تا کاشی کاری روی کف موجود.

آماده کردن سطح مورد نظر 

کاشی کاری روی یک سطح ناهموار نتایج کمتر از ستاره ای به شما می دهد، بنابراین قبل از شروع پروژه، هر دوغاب خشک شده را با سنباده صاف کنید و کاشی های شل را با چسب کاشی تازه ایمن کنید. سپس، کاشی‌های جدید خود را بچینید و در صورت لزوم، آن‌ها را طوری برش دهید که  در اطراف دیوارها و وسایل قرار بگیرند. هنگامی که تمام قطعات کاشی به اندازه بریده شدند، آنها را از مسیر خارج کنید تا بتوانید لایه پایه خود را با یک صابون چربی زدا بشویید. قبل از اینکه شروع به جدا کردن لبه‌های منطقه پروژه با نوار نقاش و پهن کردن ورق‌های پلاستیکی برای محافظت از سطوح اطراف کنید، اجازه دهید سطح کاملاً خشک شود.

 

چقدر مواد مورد نیاز است؟

ابتدا باید مساحت، کف یا دیواری را که می خواهید با کاشی های جدید بپوشانید اندازه گیری کنید. برای اینکه مجبور نباشید کاشی را دو بار بخرید، باید حدود 10 درصد ضایعات را محاسبه کنید و یک بسته یدکی از کاشی ها را برای تعمیرات بعدی نگه دارید.

برای رسیدگی به مشکل ارتفاع، بسیاری از تولیدکنندگان کاشی‌های نازک اضافی ایجاد کرده‌اند که کاشی‌ها را روی کاشی‌ها آسان‌تر می‌کنند. به دلیل ضخامت کم این کاشی ها، ارتفاع ساخت اضافی در انتها بسیار کم می ماند. به عنوان یک قاعده، چنین کاشی‌هایی حدود 6 میلی‌متر نازک هستند – اما حتی کاشی‌های نازک‌تر را می‌توان برای شرایط خاص استفاده کرد – حد پایین در اینجا حدود 3 میلی‌متر است. حتی فرمت های واقعا بزرگ (تا 300 در 100 سانتی متر) را می توان با ضخامت تنها 3 میلی متر تولید کرد. بنابراین، کاشی‌ها گرایش کلی به سمت قالب‌های کاشی بزرگ و عرض درزهای بسیار باریک را برآورده می‌کنند، به طوری که سطحی با ظاهری بسیار یکنواخت ایجاد می‌شود.

 

چه ضخامتی لازم است؟

به عنوان یک قاعده، در بیشتر موارد، به سختی تفاوتی ایجاد نمی کند که ارتفاع ساخت و ساز در واقع 3 میلی متر باشد یا 5 میلی متر معمول. ارتفاع نصب در هنگام قرار دادن کاشی بر روی کاشی تنها با توجه به از دست دادن فضا و احتمالاً با توجه به درب نقش دارد – اما این معمولاً بدون هیچ مشکلی قابل تنظیم است. در اصل، می توانید از کاشی های معمولی نیز استفاده کنید – با یک کاشی معمولی با ضخامت 8 میلی متر به اضافه ملات کاشی، با این حال، گاهی اوقات می توانید به ارتفاعات نصب کاملاً مشکل دار برسید (و وزن سطح، نباید فراموش کنید).

 

انتخاب چسب مناسب

قبل از شروع تخمگذار، باید در مورد چسب کاشی تصمیم بگیرید . همانطور که از نام آن پیداست، روش “کاشی گذاری روی کاشی شامل چسباندن کاشی های جدید بر روی کاشی های قدیمی است. جنس کاشی ها نیز باید در نظر گرفته شود. اگر سنگ طبیعی است ، باید چسب مخصوص این ماده خریداری شود. در غیر این صورت، دو نوع مختلف برای چسب وجود دارد:

  • چسب بر پایه سیمان بسیار انعطاف پذیر: این چسب به صورت مخلوط خشک فروخته می شود و قبل از استفاده هنگام چسباندن کاشی به کاشی نیاز به مخلوط کردن با آب دارد. می توان از آن برای دیوار و کف استفاده کرد
  • چسب پراکندگی: به عنوان یک مخلوط آماده، این چسب برای کاشی های دیوار و کارهای دقیق تر مناسب است.

بعد از اینکه در مورد چسب کاشی تصمیم گرفتید ، مهم است که یک پرایمر روی کاشی ها بزنید. این به هنگام چیدن کاشی روی کاشی کمک می کند، زیرا در بیشتر موارد کاشی ها سطح زیرینی دارند که بسیار صاف و غیرجذب است و یک  آستر به چسب اجازه می دهد بهتر بچسبد. زیرا پرایمر چسبندگی مورد نیاز کاشی های جدید را تضمین می کند. معمولاً سازنده ها روی بسته بندی نشان می دهند که چقدر پرایمر برای کاشی کاشی روی کاشی ها لازم است.

کاشی کاری روی کاشی

بسته به اینکه کدام چسب کاشی را انتخاب کرده اید، مخلوط آماده را بردارید یا چسب را با آب هم بزنید. برای مخلوط کردن مخلوط خشک چسب، می توانید از مته با اتصال همزن استفاده کنید. هنگامی که چسب را آماده کردید، آن را با ماله یا ماله روی کاشی های قدیمی بمالید و چسب را صاف کنید. با این حال، هنگام چسباندن کاشی به کاشی، توجه داشته باشید که چسب می تواند به سرعت خشک شود. بنابراین نباید چسب را به یکباره روی تمام سطح بمالید، بلکه باید به تدریج چسب را روی آن بمالید.

اکنون که چسب در جای خود قرار گرفته است، می توان کاشی ها را به کاشی ها چسباند. کاشی ها را به آرامی فشار دهید و ببینید که آیا به درستی قرار گرفته اند یا خیر. سپس کاشی ها را می توان در جای خود چسباند. اکنون این کار با هر کاشی جداگانه انجام می شود تا زمانی که کل حمام با استفاده از روش کاشی روی کاشی بازسازی شود.

در نهایت، کاشی ها هنوز باید دوغاب شوند تا کشش جبران شود. برای انجام این کار، ملات اتصال انعطاف پذیر را بگیرید و آن را به یک توده مخلوط کنید. سپس دوغاب را به طور یکنواخت پخش کنید. سپس ملات با یک اتصال لاستیکی به داخل درز فشار داده می شود. اگر بعد از تزریق بقایای ملات ناخوشایند روی کاشی ها باقی ماند، می توانید به راحتی آنها را با آب و اسفنج جدا کنید.

پایان 

حالا می توانید با داشتن کمی دانش فنی به راحتی کاشی های جدید را جایگزین را جایگزین کاشی های قدیمی کنید . برای دیدن مطالب بیش تر به بخش وبلاگ گروه یونیک مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *