مقدمه

هنگام انتخاب نرده مناسب برای خود، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. اینها شامل موادی است که می خواهید انتخاب کنید. به عنوان مثال، آیا چوب های روشن تر مانند کاج را ترجیح می دهید یا چوب های تیره تر مانند شوکران؟ همچنین باید طرح مورد نظر خود را در نظر بگیرید. هندریل ها در دو گزینه مدرن و سنتی عرضه می شوند و شما می خواهید طرحی را انتخاب کنید که با سبک خانه و ترجیحات طراحی داخلی شما مطابقت داشته باشد.در اینجا، ما نکات مفیدی در مورد انواع مختلف نرده های موجود، از جمله راهنمایی در مورد لوازم جانبی مختلف نرده و نحوه انتخاب نرده با اندازه مناسب ارائه می دهیم.

برای رفتن به آن بخش روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید:

  • چه نوع نرده هایی موجود است؟

در مورد انواع اصلی نرده ها و تفاوت های نرده های شیاردار و بدون شیار بیشتر بدانید.

  • گزینه های مواد برای نرده ها

راهنمای ما در مورد مواد مختلف موجود برای نرده ها، از جمله تفاوت بین نرده های چوبی و فلزی را بخوانید.

  • لوازم مورد نیاز برای نرده های دیواری

دریابید که برای نصب نرده های دیواری به چه لوازم جانبی نیاز دارید.

  • برای کار با نرده پله چه قطعاتی لازم است؟

ببینید چه لوازم جانبی و سایر قطعات پله برای نرده های یکپارچه مورد نیاز است.

  • بازسازی یا تعویض نرده

نکات تخصصی ما را در مورد بازیابی یا تعویض نرده ها بخوانید.

  • راهنمای اندازه گیری

ما نکاتی را در مورد انتخاب اندازه مناسب نرده ارائه می دهیم.

  • مقررات ساختمان

دریابید که هنگام نصب نرده ها باید از چه قوانین ساختمانی آگاه باشید.

چه نوع نرده هایی موجود است؟

دو نوع اصلی نرده راه پله وجود دارد – یکپارچه و دیواری. سبک و چیدمان راه پله شما تعیین می کند که کدام نوع نرده برای شما بهتر عمل می کند:

نرده های یکپارچه

کیت های نرده یکپارچه برای پله ها در امتداد بالای دوک ها قرار دارند و بخشی از نرده را تشکیل می دهند.

هنگام انتخاب یک نرده برای گنجاندن در نرده، می توانید سبک شیاردار یا بدون شیار را انتخاب کنید.

نرده های راه پله با شیار 32 یا 41 میلی متری معمولاً با دوک استفاده می شود. نرده های بدون شیار بهتر است با دوک های فلزی، پانل های شیشه ای و گیره ها یا به عنوان نرده های دیواری استفاده شوند. در هر دو مورد، نرده دستی در هر دو انتها توسط یک پست جدید پشتیبانی می شود.

نرده های شیاردار

دوک در داخل شیار نرده می‌نشیند – یک دوک 32 میلی‌متری در یک شیار 32 میلی‌متری قرار می‌گیرد.

اندازه گیری کلی یک نرده ثابت باقی می ماند، اندازه شیار است که تغییر می کند. به عنوان مثال، یک نرده شیاردار 32 یا 41 میلی متری دارای ابعاد کلی یکسانی است.

نرده‌های شیاردار شیشه‌ای دارای یک کانال عمیق هستند که طول نرده را برای قرار دادن یک پانل شیشه‌ای طی می‌کند.

نرده های بدون شیار

این نرده‌ها برای پانل‌های شیشه‌ای یا دوک‌های فلزی مناسب‌تر هستند، زیرا براکت‌ها/گیره‌ها یا پای دوک می‌توانند مستقیماً به ریل بپیچند. کیت نرده های بدون شیار برای پله ها نیز می توانند به دیوار نصب شوند.

نرده های دیواری

نرده های دیواری یک عنصر جدا از نرده هستند و می توانند در کنار نرده یا به جای نرده در راه پله های محصور استفاده شوند. دو سبک محبوب نرده های دیواری، نرده های گوش خوکی و نرده های ماپستیک هستند.

نرده های گوش خوک انتخابی محبوب برای نرده های دیواری هستند زیرا می توان آنها را مستقیماً بدون نیاز به براکت روی دیوار محکم کرد.

این نرده ها چسبندگی بسیار خوبی دارند و نزدیک به دیوار می نشینند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای راه پله های باریک تبدیل می کند. می توانید سوراخ های پیچ ایجاد شده با چسباندن نرده را به دیوار با یک گلوله دانه متقاطع (یک گلوله چوبی مخروطی) پر کنید. در اینجا می توانید طیف وسیعی از گلوله های دانه متقاطع را مشاهده کنید.

نرده‌های ماپستیک با براکت‌های نرده به دیوار محکم می‌شوند و آنها را به گزینه‌ای تزئینی‌تر تبدیل می‌کنند.

کلاهک های انتهایی هندریل را نیز می توان برای تکمیل ظاهر اضافه کرد، با سبک هایی از طرح های زیبای فیلیگر تا سبک های هشت ضلعی مدرن. می توانید طیف کاملی از کلاهک های انتهایی نرده های ما را از اینجا خریداری کنید .

اگر مطمئن نیستید که کدام طرح نرده برای راه پله شما مناسب است، راهنمای ما را بخوانید : طرح های نرده پله: گزینه های شما چیست؟

آیا به دنبال خرید نرده دستی هستید؟ راهنمای ما را برای نصب نرده ماستیک بخوانید.

گزینه های مواد برای نرده راه پله

 

نرده های دیواری معمولاً از چوب ساخته می شوند. با این حال، روند رو به رشدی برای نرده های فلزی براق و لوازم جانبی وجود دارد که متناسب با تنظیمات امروزی باشد. نرده های فلزی، مانند نرده های کروم شده ما ، معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که روی دیوار نصب شوند و بخشی از مجموعه پله های مدرن ما هستند.

نرده های چوبی را می توان به دیوار یا بالای یک نرده محکم کرد. سبک‌های نرده‌های چوبی که روی نرده‌ها قرار می‌گیرند عبارتند از پروفیل HR شیاردار، مربع (یا سبک سنتی) و طرح‌های نان کلبه‌ای.

انتخاب های چوبی محبوب برای نرده ها شامل بلوط، شوکران، گردو و خاکستر است.

شما می توانید در مورد گزینه های موجود برای نرده های چوبی با راهنمای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید نرده های چوبی برای پله ها: انواع، طرح ها و نحوه درمان .

نرده های فلزی در مقایسه با نرده های چوبی چگونه است؟

خلاصه ما را در مورد مزایای نرده های فلزی و چوبی بخوانید:

چوب فلز
زیبایی شناسی صاحبان املاک دوره قدیمی ممکن است بخواهند سبک سنتی خود را حفظ کنند، در این صورت اغلب نرده چوبی مورد علاقه است.

چوب‌های سبک‌تر یا چوب‌هایی با روکش‌های سفید می‌توانند در خواص امروزی نیز کار کنند.

تمایل دارد با دکوراسیون معاصر مطابقت داشته باشد، یا می تواند یک ویژگی معاصر قابل توجه در خانه هایی با سبک سنتی تر ایجاد کند.

کیفیت بازتابی می تواند به افزایش نور کمک کند. فلز را می توان در ترکیب با چوب و شیشه استفاده کرد و به نرده شما لبه امروزی می بخشد.

به پایان می رسد بیشتر چوب ها را می توان لاک زد تا بر دانه طبیعی تأکید شود. برخی را می توان با رنگ تمام کرد. بدون نیاز به تکمیل
ماندگاری به عنوان یک قاعده کلی، راه پله های چوبی بسیار بادوام هستند و برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. برخی از چوب ها بیشتر مستعد خراش و خراش هستند، بنابراین ممکن است در خانه های شلوغ و خانوادگی کارایی نداشته باشند. فلز به طور طبیعی بسیار بادوام است.
نظافت و نگهداری تمیز کردن و نگهداری آسان. بسته به نوع چوب، می توان آن را جلا داد و ممکن است به مرور زمان نیاز به لاک زدن داشته باشد. تمیز کردن بسیار آسان است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.
هزینه طیف وسیعی از قیمت های موجود به این معنی که می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. مانند نرده شیشه ای ، قیمتی از پایه 10 ملیون تومان می باشد.

تعمیر و لوازم جانبی نرده های دیواری

براکت های نرده

این ها برای محکم کردن نرده های ماستیک یا نرده های بدون شیار روی دیوار استفاده می شوند. براکت های دیواری از فلز ساخته شده اند و انتخاب های مختلفی از فلز در دسترس است.

با راهنمای ما می توانید همه چیزهایی را که در مورد براکت های دیواری نیاز دارید بدانید : از چه چیزی ساخته شده اند، چه سبک هایی در دسترس هستند و چگونه نصب شوند.

مجموعه کامل براکت های نرده ما را از اینجا خریداری کنید.

کلاهک های انتهایی

درپوش های انتهایی نرده برای افزودن یک رنگ تزئینی به نرده ایده آل هستند. می‌توانید درباره گزینه‌های طراحی و مواد موجود برای درپوش‌های انتهایی در راهنمای لوازم جانبی قطعات پله ما در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید .

مجموعه کامل کلاهک‌های انتهایی ما را از اینجا خرید کنید.

پاتریس های دیواری

پاتریس های دیواری یک ویژگی تزئینی را هنگام اتصال بند نرده به دیوار اضافه می کنند. آنها دیسک های چوبی هستند که بست های نرده قبل از اینکه به دیوار بسته شوند به آن پیچ می شوند.

نمونه های دیوار انتخابی ما را مشاهده کنید. در اینجا می‌توانید درباره گزینه‌های موجود برای پاتریس دیوار بیشتر بدانید .

 

برای کار با نرده پله چه قطعاتی لازم است؟

نرده های یکپارچه در بالای دوک ها روی یک نرده قرار می گیرند و در بیشتر موارد، دوک ها توسط یک ریل پایه پشتیبانی می شوند. ریل های پایه یا پانل های شیشه ای یا دوک ها را در جای خود نگه می دارند. شما می توانید طیف وسیعی از ریل های پایه ما را در اینجا مشاهده کنید .

پرکننده (همچنین به عنوان پرکننده یا اسپیسر شناخته می شود) همراه با نرده است. سپس آنها را به اندازه برش می دهند تا بین هر دوک قرار بگیرند تا این تصور را ایجاد کنند که نرده ها محکم هستند.

کل نرده توسط یک پست جدید پشتیبانی می شود. پست های نیویل نه تنها از ساختار نرده شما پشتیبانی می کنند، بلکه یک نقطه کانونی برای راه پله شما نیز فراهم می کنند. می‌توانید درباره پست‌های جدید در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید یا مجموعه پست‌های جدید ما را از اینجا خریداری کنید .

پیکربندی‌های بزرگتر یا دقیق‌تر راه پله ممکن است نیاز به اتصالات نرده‌ای داشته باشند – به عنوان مثال، چرخش افقی برای پله‌های پیچ در پیچ، روی آسانسورها یا پیچ‌شکن .

شما می توانید مجموعه کامل اتصالات نرده ما را از اینجا خریداری کنید.

نرده های شیاردار شیشه ای برای پله ها در بالای شیشه ای قرار می گیرند. این شیشه همچنین به یک ریل پایه شیاردار شیشه ای شکاف می دهد. شیشه را می توان با یک سیلیکون شفاف در جای خود محکم کرد.

از طرف دیگر، یک نرده بدون شیار برای استفاده با گیره های شیشه ای طراحی شده است که پانل های شیشه ای را در جای خود نگه می دارد.

گیره های شیشه ای ما را از اینجا بخرید .

بازسازی یا تعویض نرده

اصلاح یک راه پله می تواند به سادگی تعویض نرده باشد، به خصوص که این قسمت بیشترین ساییدگی و پارگی را از استفاده مداوم دریافت می کند.

تعویض نرده دیواری به وضوح فرآیندی بسیار ساده تر از جایگزینی نرده ای است که در یک نرده ادغام شده است. با فرض اینکه سطح دیواری که ریل به آن وصل می شود در شرایط خوبی باشد، به سادگی انتخاب ریل و لوازم جانبی (در صورت لزوم) و اتصال مجدد است. برای راحتی بیشتر، می‌توانید کیت‌های نرده دیواری را خریداری کنید، که حاوی همه چیزهایی است که برای ایجاد تغییر سریع و مؤثر در راه پله خود نیاز دارید.

در اینجا می توانید مجموعه ای از کیت های نرده دیواری را مشاهده کنید.

تعویض نرده ای که بخشی از نرده است می تواند پیچیده تر باشد، به خصوص اگر نرده با چندین لایه رنگ پوشانده شده باشد. پاک کردن رنگ از کل نرده اغلب نقطه شروع خوبی است، زیرا وضعیت کلی آن را برجسته می کند.

در بیشتر موارد، به سادگی جایگزینی یک نرده قدیمی با یک نرده جدید، تفاوت زیادی ایجاد می کند. با این حال، اگر دوک‌ها و پست‌های جدید از بهترین حالت خود گذشته‌اند، به دلایل ایمنی و زیبایی‌شناختی ارزش تعویض همزمان همه آن‌ها را در نظر بگیرید. این می تواند یک فرصت عالی برای مدرن کردن راه پله باشد.

راهنمای ما را بخوانید چرا تغییر راه پله آنقدرها هم که فکر می کنید دلهره آور نیست برای راهنمایی های بیشتر در مورد به روز رسانی پله هایتان.

راهنمای اندازه گیری هندریل

نرده های راه پله باید به دقت قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که بهترین ارتفاع ممکن برای راه پله شما هستند. طول راه پله خود را تا زاویه اندازه گیری کنید تا طول نرده ای را که نیاز دارید تعیین کنید.

اگر فرود نیاز به نرده دارد، باید طول نرده مورد نیاز برای قرار دادن این طول اضافی را اندازه گیری کنید.

نرده های پله معمولاً در طول های 1.8 متری، 2.4 متری، 3.6 متری و 4.2 متری فروخته می شوند. بهترین طول را که متناسب با اندازه های شما باشد انتخاب کنید. در برخی موارد ممکن است بتوانید هم راه پله و هم نرده فرود را از یک طول بلند بیرون بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *