پارتیشن شیشه ای چیست 

دیوارهای پارتیشن شیشه ای و جداکننده های اتاق، گزینه مدرنی برای تقسیم فضاها در خانه یا محل کار هستند. پارتیشن شیشه ای یک محصول فوق العاده هستند اگر به دنبال ایجاد حریم خصوصی و چه به دنبال ایجاد فضاهای مجزا در فضای باز مثل باغ و … باشید. با ما همراه باشید تا ریز بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم.

  1. پارتیشن شیشه ای و جداکننده های اتاق چیست؟
  2. آیا انتخاب شیشه به جای دیوارهای سنتی مزایایی دارد؟
  3. چگونه می توان نرده های شیشه ای را با نیازهای من طراحی کرد؟
  4. چند نوع پارتیشن شیشه ای داریم ؟
  5. آیا از اسکلت فلزی برای دیوارهای جداکننده و جداکننده های شیشه ای استفاده می شود؟
  6. آیا می توانم با استفاده از پارتیشن شیشه ای اتاقک های جدیدی را ایجاد کنیم؟
  7. پارتیشن های شیشه ای در اتاق خواب
  8. از پارتیشن شیشه ای در کجای خانه ها استفاده می شود؟
  9. دیوارهای شیشه ای برای فضای اداری به چه صورت می باشد؟
  10. چگونه از پارتیشن شیشه ای مراقبت کنیم؟
  11. مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

 


1. پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن های شیشه ای همچون دیوار عمل کرده و  از شیشه های سکوریت تشکیل شده اند که برای جداسازی فضاها یا حفظ حریم خصوصی نصب شده اند.پارتیشن های شیشه ای معمولاً از شیشه سکوریت با ضخامت 3/8-1/2 اینچ ساخته می شوند. دیوارهای شیشه ای را می توان با استفاده از کانال U یا گیره به سطوح مختلف موجود ، کف، سقف، دیوار، دیوار زانو و غیره متصل کرد. چیدمان پارتیشن شیشه ای را می توان با توجه به ابعاد پانل، تعداد پانل ها، زوایای برخورد پانل های شیشه ای با یکدیگر و دیوارهای موجود و استفاده از درهای شیشه ای یا ورودی های باز سفارشی کرد. پارتیشن های شیشه ای را می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • فضای خانه
  • مجتمع های اداری
  • سرویس های بهداشتی

پارتیشن های شیشه ای به اندازه مناسب توسط گروه یونیک ساخته و سپس در فضای شما نصب می شوند. آنها را می توان برای ایجاد اتاق در یک منطقه بزرگتر یا به سادگی تغییر طرح یک اتاق موجود استفاده کرد.

مزایای نصب پارتیشن شیشه ای

هنگامی که نیاز به تقسیم فضا دارید، دیوارهای استاندارد ممکن است اولین گزینه ای باشد که به ذهنتان می رسد، اما شیشه مزایای زیادی نسبت به دیوارهای قاب و ورق دارد:

  • پارتیشن های شیشه ای را می توان به سرعت نصب کرد. هیچ انتظاری برای سفت شدن گل دیوار خشک یا خشک شدن رنگ وجود ندارد.
  • با کار با شیشه، از آشفتگی ناشی از سنباده زدن دیوارهای خشک جلوگیری می کنید.
  • دیوارهای شیشه ای می توانند مات، شفاف یا شفاف باشند که به شما انعطاف پذیری بیشتر و گزینه های طراحی بیشتری می دهد.
  • اگر نیازهای شما تغییر کند، جداکننده‌های شیشه‌ای را می‌توان با سهولت بسیار بیشتر از دیوارهای معمولی جدا کرد ، یا حتی شاید به اتاق دیگری منتقل کرد.
  • دیوارهای شیشه ای به فضای شما ظرافت مدرنی می بخشد که با دیوارهای گچی قابل مقایسه نیست .
  • شیشه لکه یا بو را جذب نمی کند و به راحتی ضدعفونی می شود.

نکته اصلی این است که شیشه به شما امکان می دهد فضاها را به شیوه ای شیک از طریق فرآیندی سریع تر و آسان تر تقسیم کنید.

3. چگونه می توان پانل های شیشه ای را با نیازهای من طراحی کرد؟

پارتیشن شیشه ای را می توان به روش های مختلفی سفارشی کرد تا پارتیشن ها سبک و عملکرد مورد نظر شما را ارائه دهند.

  • شما می توانید بین دیوارهایی که از کف تا سقف امتداد دارند و دیوارهای واسطه (یا نوع دیگری از دیوار جزئی) را انتخاب کنید.
  • اندازهپارتیشن را نیز می توان برای ایجاد ظاهری یکپارچه تر، قرار دادن در یک فضای نامنظم و غیره سفارشی کرد.
  • پارتیشن های شیشه ای را می توان طوری پیکربندی کرد که اتاقی به شکل دلخواه شما ایجاد کند. به عنوان مثال، بسیاری از پارتیشن های کوچک تر را می توان برای تشکیل یک اتاق دایره ای در فضای بزرگتر دیگری نصب کرد.

همچنین در مورد اینکه پارتیشن های شیشه ای از چه چیزی ساخته شده اند، گزینه هایی دارید. شیشه سکوریت یک انتخاب محبوب و جذاب است. با این حال، گاهی اوقات، یک برنامه کاربردی نیاز به چیزی بادوام تر دارد، و اینجاست که شیشه ایمنی وارد می شود. با شیشه ایمنی آشنا نیستید؟ بیایید به برخی از سوالات رایج پاسخ دهیم.

شیشه ایمن چه نوع شیشه ای است؟

اصطلاحا شیشه ایمنی به شیشه و مواد شیشه مانند با دوام فراتر از شیشه های معمولی شده اشاره دارد. این بدان معناست که شیشه سکوریت به خودی خود نوعی شیشه ایمنی است زیرا تحت یک فرآیند گرمایش و خنک کننده قرار می گیرد که باعث می شود حدود 4 برابر قوی تر از شیشه های معمولی یا لمنت باشد.

چه نوع شیشه های ایمنی دیگری برای دیوارهای جداکننده موجود است؟

شیشه های لمینت، اکریلیک (پلکسی گلاس) و پلی کربنات (لکسان) همگی می توانند برای دیوارهای جداکننده شیشه ای استفاده شوند.

این انواع دیگر شیشه های ایمنی چه ویژگی هایی دارند؟

هر محصول ظاهری یکسان یا مشابه با شیشه دارد. شیشه لمینت دو ورقه شیشه ای است که به یک لایه وینیل شفاف چسبیده است. این ترکیب به این معنی است که حتی اگر شکسته شود دست نخورده باقی می ماند. پلکسی شیشه واقعی نیست، بلکه یک محصول اکریلیک است. از شیشه سکوریت قوی تر است و برای نصب هایی که کودکان در آن نزدیکی بازی می کنند خوب است. در نهایت، Lexan یک محصول پلی کربنات است که عملاً نشکن است.

4. چه گزینه های شیشه ای موجود است؟

تنوع گزینه های شیشه چیزی است که ایجاد دیوار یا پارتیشن عالی با استفاده از شیشه را آسان می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه سکوریت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و این در موارد زیر موجود است:

  • شفاف – شیشه شفاف یک انتخاب محبوب است زیرا فضاهای مجزا را مشخص می کند اما محیط یا جریان بصری فضای شما را تغییر نمی دهد. در خانه ها، شیشه شفاف برای کنده کاری اتاق دوم از یک فضای بزرگتر عالی است. به عنوان مثال، می توان از شیشه شفاف برای تبدیل یک انتهای اتاق نشیمن به اتاق کار خانگی یا اسباب بازی استفاده کرد بدون اینکه اتاق نشیمن کوچکتر به نظر برسد. در محیط‌های تجاری، جداکننده‌های اطاقک شفاف می‌توانند بهره‌وری و یکپارچگی را افزایش دهند و در عین حال به کارکنان فضای کاری خود را بدهند.
  • آهن کم – شیشه معمولی شفاف است اما رنگ مایل به سبز در نزدیکی لبه ها دارد. اگر می خواهید این را به حداقل برسانید، شیشه کم آهنی را سفارش دهید که ظاهری فوق العاده شفاف ارائه می دهد.
  • طرح‌دار – شیشه‌های طرح‌دار وقتی می‌خواهید تقسیم‌کننده‌هایی را داشته باشید که حریم خصوصی را ارائه می‌دهند اما نور را مسدود نمی‌کنند، رسانه‌ای شاد ارائه می‌کنند. می‌توانید از طرح‌های ظریف یا جسورانه مختلفی انتخاب کنید که به شیشه بافت و ظاهری متمایز می‌دهد.
  • اسید اچ شده – شیشه های اسیدی معمولاً به عنوان “یخ زده” شناخته می شوند. این یکی دیگر از گزینه های شیشه حریم خصوصی است که به نور اجازه عبور می دهد. ظاهر کلاسیک آن به این معنی است که با هر دکوراسیونی هماهنگ است. در مقایسه با شیشه شفاف، شیشه های مات ممکن است با اتاق های سبک عتیقه هماهنگی بهتری داشته باشند، بنابراین انتخاب خوبی برای حفظ حال و هوای دنیای قدیمی یک خانه دورهمی است.
  • رنگی – شیشه رنگی یکی دیگر از گزینه های شفاف است که معیاری از حریم خصوصی را فراهم می کند. به عنوان مثال، ABC Glass & Mirror، شیشه های رنگی خاکستری یا برنزی را ارائه می دهد.
  • رنگ آمیزی پشت – اگر می خواهید فضاها را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر بصری از هم جدا کنید، رنگ پشت شیشه راه حلی است. این شیشه کاملا مات بوده و بینایی را مسدود می کند. در رنگ‌های استاندارد موجود است، اما می‌توان آن را در هر رنگی که می‌خواهید سفارش دهید.

اگر شیشه های لمینت را برای رفع نگرانی های ایمنی خاص انتخاب می کنید، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • پاک کردن
  • کمبود آهن
  • سفید
  • خاکستری
  • برنز

از نظر جایگزین های شیشه ای، هر دو اکریلیک و پلی کربنات با ظاهری شفاف و شیشه مانند در دسترس هستند. ABC Glass & Mirror همچنین ورقه های اکریلیک مات را در طیف رنگی از جمله سفید، سیاه، قرمز، زرد، آبی و سبز ارائه می دهد.

5. آیا از اسکلت فلزی برای دیوارهای جداکننده و جداکننده های شیشه ای استفاده می شود؟

پارتیشن های شیشه ای می توانند قاب دار یا بدون فریم باشند. هر دو سبک عالی به نظر می رسند و خود را به طراحی های داخلی خاصی می رسانند، اما بدون فریم در دنیای دکوراسیون امروزی محبوب ترین است. ساخت فریم لس زمانی ایده آل است که نمی خواهید دیوارها یا جداکننده های شما ظاهر و احساس فضا را تغییر دهند. ظاهر شیک و مدرنی دارند و سادگی آنها تمیز کردن و گردگیری آنها را آسان می کند. در صورت تمایل می توان دیوارهای شیشه ای فریم لس را با درب های نورد یا کشویی بدون فریم جفت کرد. برخی از کاربردهای متداول جداکننده های شیشه بدون قاب عبارتند از:

  • به عنوان یک دیوار برای جدا کردن یک بار خانه معاصر از بقیه زیرزمین.
  • جداسازی اتاق خواب اصلی و حمام در یک خانه مدرن.
  • برای ایجاد دفاتر و اتاقک ها در یک فضای حرفه ای.
  • برای جداکننده غرفه در سرویس بهداشتی.

پارتیشن های فریم لس با قطعات فلزی کم مشخصات مانند U-channel و گیره های فلزی کوچک نصب می شوند. شیشه جلو و مرکز باقی می ماند و دید از یک فضا به فضای دیگر توسط میله های فلزی مانع نمی شود.

پارتیشن های شیشه ای را می توان در چارچوب آلومینیومی نیز نصب کرد. ضخامت، سبک و چیدمان قاب به سلیقه و نیازهای کاربردی شما سفارشی می شود. گاهی اوقات یک پارتیشن قاب شده یا جداکننده بهتر مضمون و سبک فضای شما را تکمیل می کند – به عنوان مثال در خانه های کشاورزی. با کار با ABC Glass & Mirror، قاب را می توان اساساً به هر رنگی که می خواهید رنگ آمیزی کرد یا می توانید از این گزینه های پرداخت آنودایز شده انتخاب کنید:

  • پاک کردن
  • مشکی
  • برنز تیره
  • برنز روشن

همانند پارتیشن های بدون فریم، می توانید یک درب یا درهای هماهنگ کننده نصب کنید یا ورودی را باز بگذارید.

6. آیا می توانم با استفاده از شیشه اتاق های جدیدی در خانه خود ایجاد کنم؟

قطعا! در واقع، تقسیم‌کننده‌های شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی یک فضا را بازسازی کنید و آن را از یک اتاق یک نفره به چندین اتاق کوچکتر تبدیل کنید.

از سال 1400، نحوه استفاده ما از خانه ها احتمالاً کم یا زیاد تغییر کرده است. شاید متوجه شده باشید که ترجیح می دهید کار، مطالعه، ورزش یا انجام فعالیت های دیگر را در خانه انجام دهید. به لطف دیوارهای پارتیشن شیشه ای و جداکننده ها، به روز رسانی فضای نشیمن مفهومی باز برای پاسخگویی بهتر به این نیازهای تخصصی آسان است.

  • دفتر خانه – وقتی یک اتاق کامل برای استفاده در یک دفتر کار خانگی ندارید  ، بهترین کار بعدی این است که از فضایی که دارید استفاده کنید. ممکن است قبلاً یک میز در گوشه اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود داشته باشید، اما افزودن پارتیشن های شیشه ای این میز را به دفتر اختصاصی شما تبدیل می کند. شیشه های مات، طرح دار، رنگی یا پشت رنگ نیز به شما حریم خصوصی می دهد و حواس پرتی را کاهش می دهد.
  • اتاق بازی – آیا اسباب بازی ها اتاق نشیمن یا اتاق خانواده شما را اشغال می کنند؟ با جدا کردن قسمتی از اتاق برای اسباب‌بازی‌ها، پازل‌ها و بازی‌ها، فضای بازی خود را به بچه‌ها بدهید. یک دیوار زانو مات یا یک سیستم دیواری شفاف از کف تا سقف را در نظر بگیرید تا بتوانید همچنان مراقب فرزندان خود باشید.
  • سالن بدنسازی خانگی – ورزش در خانه زمانی لذت بخش تر است که مکانی سازمان یافته و جذاب برای تمرین داشته باشید. پارتیشن‌های شیشه‌ای این  باشگاه خصوصی  را از طریق فرآیندی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از قرار دادن دیوارهای سنتی در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • زیرزمین بار – استراحت در خانه با خانواده و دوستان حتی در بار خانه شما بهتر است! بخشی از زیرزمین خود را جدا کنید و میزهای بار یا بار، چهارپایه، قفسه ها و آویزهای دیواری را اضافه کنید.
  • منطقه مطالعه – یک مکان ویژه برای یادگیری مفید است، چه بچه های شما در خانه درس می خوانند، چه آموزش مجازی انجام دهند یا فقط تکالیف خود را تکمیل کنند. بخشی از اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق بازی را می توان با دیوارهای شیشه ای جدا کرد و با میز، صندلی و لامپ مبله کرد. شیشه های پشت رنگ شده یا خصوصی برای کاهش حواس پرتی مفید است.


7. پارتیشن های شیشه ای در اتاق خواب چطور؟

ایده های زیادی برای طراحی فضای نشیمن عالی در اتاق خواب اصلی شما ارائه می دهد. می توانید با نصب یک صفحه شیشه ای یا پارتیشن بین محل خواب و نشستن، سطح دیگری از زرق و برق را اضافه کنید. یک پارتیشن شیشه ای شفاف عالی است زیرا زیبایی شیشه را بدون شکستن بصری فضا به ارمغان می آورد. شیشه همچنین جداکننده کاملی بین فضای حمام و اتاق خواب در یک مجموعه مدرن مدرن است. شیشه های مات، طرح دار یا رنگی به فضای حمام حریم خصوصی می بخشد و در عین حال آن را با اتاق به طور کلی یکپارچه نگه می دارد. این نوع پارتیشن همچنین با سایر عناصر حمام مانند کابین دوش شیشه ای یا قفسه های دیواری شیشه ای هماهنگی زیبایی دارد.

جدا از مجموعه اصلی، دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای کاربردی تر کردن اتاق خواب کودکان عالی هستند. وقتی خواهر و برادر در یک اتاق مشترک هستند، یک تقسیم‌کننده شیشه‌ای می‌تواند فضای خود را بدون تغییر دائمی اتاق به هر کودک بدهد. از شیشه یا یک جایگزین شیشه ای نیز می توان برای مشخص کردن محل بازی، گوشه مطالعه یا حتی فضای تمرین در اتاق خواب کودک استفاده کرد.

8. جداکننده های شیشه ای در کجای خانه ها استفاده می شود؟

دیوارهای جداکننده شیشه ای در قسمت های دیگر خانه نیز مفید هستند. آنها به ویژه مکمل طرح های دکوراسیون معاصر یا انتقالی هستند. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

  • می توان یک دیوار شیشه ای بین آشپزخانه و اتاق ناهارخوری اضافه کرد تا دیگر نگران دیدن انبوه ظروف کثیف مهمانان شام نباشید.
  • با اضافه کردن صندلی، میز و لامپ، یک صفحه شیشه ای ساده می تواند گوشه اتاق نشیمن را به یک گوشه مطالعه منزوی تبدیل کند.
  • آیا زیرزمین شما بیشتر یک اتاق بزرگ است؟ سیستم دیوار شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به سرعت اتاق های مجزا با کاربردهای خاص مانند اتاق خواب مهمان، اتاق بازی و غیره ایجاد کنید.
  • صفحه ای از شیشه های مات، طرح دار، رنگی یا پشت رنگ می تواند به عنوان صفحه ای برای پنهان کردن توالت در حمام لوکس عمل کند.

9. پارتیشن شیشه ای برای فضای اداری 

سیستم های دیوار شیشه ای برای دادن فضای کاری شخصی به کارکنان ایده آل هستند. از زمان و ناراحتی ناشی از بازسازی سنتی و همچنین وسوسه استفاده از تقسیم‌کننده‌های زشت اتاقک اجتناب کنید. دیوارهای پارتیشن شیشه ای فضای داخلی یک فضای حرفه ای را از چند جهت بهبود می بخشد:

  • اعضای کارکنان فضاهای خود را به وضوح مشخص می کنند.
  • تقسیم‌کننده‌های شیشه‌ای شفاف همه را مسئول نگه می‌دارد و نظارت بر پیشرفت و فعالیت‌های روزانه را برای سرپرستان آسان‌تر می‌کند.
  • شیشه های طرح دار، مات یا رنگی، حریم خصوصی را در عین روشن نگه داشتن اشیا فراهم می کند.
  • شیشه ظاهری براق و حرفه ای ارائه می دهد که کل فضا را ارتقا می دهد.
  • اتاق‌های کنفرانس، اتاق‌های جلسه و دفاتر را می‌توان از طریق نصب پانل‌های شیشه‌ای از فضاهای بزرگتر بیرون آورد.
  • دیوارهای شیشه ای همچنان با تغییر دکوراسیون اداری و طرح های رنگی مطابقت دارند.
  • اگر نیازهای کسب و کار شما با گذشت زمان تغییر کند، می‌توان این تقسیم‌کننده‌ها را حذف یا جابه‌جا کرد.
  • دیوارهای شیشه ای توسط اثر انگشت یا قهوه ریخته شده لک یا کثیف نمیشود ، هرگز نیازی به رنگ آمیزی مجدد نخواهند داشت.

10. آیا پارتیشن شیشه ای در فضاهای حرفه ای کاربرد دیگری دارد؟

کاملا! هر زمان که به صفحه نمایش یا مانع نیاز باشد، جایگزین های شیشه و شیشه عالی هستند. به عنوان مثال، شرکت گروه یونیک می تواند پارتیشن های شیشه ای را برای رفع نیازهای خاص شما طراحی و نصب کند. ما همچنین کیت هایی را برای سپرهای پلکسی گلاس قابل حمل حمل می کنیم. در اینجا برخی از روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید از صفحه‌نمایش شیشه‌ای یا تقسیم‌کننده‌ها در یک محیط حرفه‌ای استفاده کنید:

 

11. چگونه از  پارتیشن شیشه ای مراقبت کنیم؟

شیشه را می توان با یک پارچه میکروفیبر یا میله گردگیری نرم گردگیری کرد. همچنین باید به طور مرتب با محلول مناسب و پارچه نرم یا دستمال کاغذی تمیز شود. فقط از شیشه پاک کن های مناسب استفاده کنید و از هر چیز ساینده یا خشن دوری کنید. اغلب بهتر است پاک کننده را روی پارچه یا حوله کاغذی اسپری کنید تا روی شیشه. این کار از چکه کردن پاک کننده روی شیشه و احتمالاً آسیب رساندن به کف یا سایر سطوح مجاور جلوگیری می کند. تمیز کردن منظم تضمین می کند که پارتیشن های شما براق و ظاهر مجلل خود را حفظ می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *