برای نصب نرده شیشه ای بسته به این که با چه متریال اولیه ای بر پایه اسپیگات( به پایه های تکی تکی که نمای کارهست و پیچ بر روی زمین می شود )  فیکس پوینت ( دونه دونه از بغل به دیواره پله نصب می شود) وبراکت یا همان کامپونت و بی تی اس که این ها کد بندی مختلف گفته می شود انجام می شود .

هندریل شیشه ای با پایه براکتی

در این مدل شما زیر کار دو حخالت دارد . یک حالت که سنگ سرامیک یا بتن می باشد یا حالت اصولی تر آن این است که یک ناودان 10 الی 14 کار کرده باشند که از همه جناح مهار شده باشد و مستحکم باشد و به هیچ عنوان ارتعاش و لرزش نداشته باشد . بعد ما میایم پایه های خود را روی این ناودان آهنی به شکل براکتی پیچ کنیم .

دو مدل پیچ کردن برای نرده شیشه ای

مورد اول پیچ خودکار است که چهار عدد پیچ خودکار در براکت ها نصب می شود یعنی هر براکت 4 پیچ خودکار سایز 6 می خورد و یا همان پیچ سرمته شیروانی .

در حالت دوم باید قل آویز شود . یعنی توی هر براکت دو عدد پیچ با سایز 10 ناودان ها را سوراخ نمایند و قلاویز نمایند یعنی ناودان مهره بشود و پیچ بر روی آن بسته شود . جنس این پیچ ها نیز باید از فولاد باشد تا مقاومت زیادی را تحمل نماید . این دو روش برای نصب به زمین در پایه های براکتی استفاده می شود .این برای زمانی است که زیر کار آهن باشد .

زمانی که لبه ی همون براکت  رو روی لبه ی تراس زمین و .. استفاده شود .

لبه ی کار جنس سنگ باشد و اول باید با دریلمون سوراخ کاری شود و و وقتی که سوراخ کاری انجام شد با چسب دو جزئی پر شود و یا رول پلاک استفاده شود .

 

توی پایه های اسپیگات ، پایه های اسپیگات خودشون نمای کار هستند و این موارد هم زمانی استفاده می شوند که زیرشون دیگه آهن نیست این موارد رو زمین معمولی کار می کنند ولی خب روی آهن نیز می توان استفاده کرد . و معمولا چون کاوری نیست که آهن رو بپوشاند از اسپیگات استفاده می کنند .
اسپیگات هم با دو روشی که در بالا توضیح داده شد انجام داده می شود .

نرده فیکس پوینتی 

نرده های فیکس پوینتی نرده هایی هستند که از دیوارها نصب می شوند . دیوار مورد نظر هم از آجر و بتن و این مواردمی باشد .

اگر آهن باشد که مثل براکت قلاویز می شود و با پیچ مهار می کنیم . گر هم دیوار باشد که توسط رول بولت به دیوار اتصال داده می شود .

در موارد خیلی خاص که قوت کار مهم نیست از پیچ و رول پلاک استفاده میشود .

قبل از نصب هم یه بخشی داریم به نام بخش اندازه گیری که این کار توسط دوربین نقشه برداری مهندسی انجام می شود و توسط فایل اتوکت به دستگاه cnc داده می شود و و طبق اندازه و ابعاد درست در جای متفاوت خود قرار می دهد .

فاصله بین شیشه ها 

ما توی شیشه ها فاصله بین شیشه هایمان به صورت نرمال 2 سانتی متر می باشد . بعضی افراد دوست ندارند و میخواهند که فاصله ی بین شیشه ها با یکدیگر نزدیک تر باشد . در این صورت خطر شکستگی رو گاها بیش تر می کند و چون شیشه تکان می خورد ممکن است که به یکدیگر ضربه بزند و بشکند .

 

پایه های براکتی 

پایه های براکتی قطعاتی هستند که کنار هم با فاصله ی 20 الی 50 سانت کنارهم قرار می گیرد که بسته به ارتفاع و طول تراس متفاوت می باشد .
پس از قرار گیری روی همه ی این ها یک کاور قرار می گیرد و اون کاور ناوان زیر را می باشد . اما در اسپیگات چون جدا جدا از هم قرا میگیرد دیگه پوشانندگی ندارد و بینشان باز می باشد به همن دلیل جاهایی که ناودان کار می ش.ود سعی میکنند براکت بزنند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *