راه پله های یک خانه و محل کار شما یکی از اجزای بسیار مهم در زندگی ما می باشند که نقش بسیار مهمی را در حمل و نقل ما ایجاد می کنند . اما راه پله ها را چه طور میتوانیم برای افرادی که دوستشان داریم ایمن تر کنیم و از آسیب در هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از راه پله ها جلوگیری نماییم . با گروه یونیک همراه باشید تا به بررسی این عوامل بپردازیم .

پله ها باید با تدبیر طراحی شوند

سقوط از پله سریعتر و بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. هنگام برنامه ریزی و ساخت راه پله، ایمنی در استفاده بعدی همیشه باید در اولویت باشد. در شرایط خاص، مالک ساختمان یا مجری یک تأسیسات در قبال حوادثی که در راه پله های وی رخ می دهد، مسئول است. علاوه بر پله هایی که خیلی شیب دار یا خیلی کم عمق هستند و پله هایی که ابعاد متفاوتی دارند، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به سقوط شود. خطر حوادث را می توان با اقدامات سازه ای خاص به حداقل رساند.

سطح ضد لغزش برای پله ها نصب کنید 

کف های مرطوب یا لغزنده اغلب منجر به لیز خوردن می شوند. بنابراین پوشش های کف بر اساس مقاومت در برابر لغزش با استفاده از مقدار مقاومت در برابر لغزش R و موارد دیگر طبقه بندی می شوند. سطح بالایی از مقاومت در برابر لغزش را می توان با پوشش های سنگی با افزایش زبری سطح یا با پوشش های سرامیکی با ساختار دهی سطح به دست آورد. پوشش‌های الاستیک در نسخه‌های دارای دستگیره‌های لاستیکی، اطمینان بهتری را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، روی پله‌های چوبی، تشک‌های آج پله‌ها که می‌توانند به سرعت و به آسانی مقاوم‌سازی شوند، چسبندگی خوب را تضمین می‌کنند. نصب این پوشش ها مطمئناً می تواند خطر سر خوردن روی پله را کاهش دهد.

از پروفیل های ضد لغزش پله ای در لبه پله استفاده کنید

با پروفیل های ضد لغزش روی لبه می توان خطر سر خوردن لبه پله را به حداقل رساند. پروفیل های ضد لغزش، از جمله، به شکل نوارهای چسبی با پوشش خشن و پروفیل های ساخته شده از پلاستیک یا لاستیک در دسترس هستند. با این حال، در تمام پروفیل‌های ضد لغزش، باید اطمینان حاصل شود که تا حد امکان صاف و هم سطح با سطح پله هستند، در غیر این صورت ممکن است منجر به زمین خوردن شوند. اگر رنگ لبه های پله ها متفاوت باشد، این نیز توجه را به خود جلب می کند.

تناسب در اندازه پله ها 

پله ها معمولاً توسط کاربر به طور غریزی بالا می رود، یعنی بدون توجه خاصی به هر پله. تغییر پوشش در مقایسه با سطح کف می تواند به افزایش هوشیاری و در نتیجه افزایش تمرکز هنگام بالا رفتن از پله ها در کوتاه مدت کمک کند. در هر صورت باید به مقاومت در برابر لغزش پوشش توجه کرد.

نرده های ایمن دستگیره را در دو طرف وصل کنید

نرده‌هایی که گرفتن ایمن را فراهم می‌کنند نه تنها بالا و پایین رفتن از پله‌ها را آسان‌تر می‌کنند، بلکه می‌توانند به جلوگیری از سقوط کمک کنند. نرده‌هایی با نیمرخ و قطر مناسب برای گرفتن با یک دست از امنیت خاصی برخوردار هستند. اگر نرده‌هایی در دو طرف راه پله به‌عنوان یک گزینه دستگیره وصل شده باشد، ایمنی را بیش‌تر افزایش می‌دهد، زیرا در صورت افتادن به فضای خالی در هر دو طرف دست نمی‌زنید.

سکوهای میانی مانع از بالا رفتن از پله‌ها می‌شوند

سکوها نه تنها برای تغییر جهت حرکت روی پله ها بدون تاب برداشتن خود پله ها استفاده می شوند، بلکه هنگام استفاده از سیستم پله، راحتی را نیز افزایش می دهند. در پروازهای طولانی از پله ها، به کاربر این فرصت را می دهند که بین دوهای انفرادی استراحت کوتاهی داشته باشد، در نتیجه تلاش و سرعت هولناک بالا رفتن از پله ها را کاهش می دهد که به نوبه خود می تواند خطر تصادف را کاهش دهد.

نتیجه گیری 

گروه یونیک با ارائه خدماتی ارزنده با تیمی تخصصی در حوضه ی انواع نرده و راه پله تخصصی که تمامی جوانب ایمنی را برای مصرف کنندگان خود در نظر می گیرد و تمامی استانداردهای ایمنی را پاس می کند و هیچ مشکلی از نظر شهرداری و آتش نشانی نخواهد داشت .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *