ملزومات لازم برای نصب آسانسور 

در اکثر مواقع بالابر پله از نظر فنی بدون هیچ مشکلی قابل نصب است. هم در داخل و هم در فضای باز، نصب برای تکنسین های متخصص ما آسان است. مهم نیست که پله ها و دیوارها از چه مصالح ساختمانی ساخته شده اند: سنگ، گرانیت، چوب یا آجر – به لطف گزینه های اتصال مدرن، سیستم آسانسور تقریباً بر روی هر سطحی قابل نصب است. با گروه یونیک همراه باشید تا در ادامه به بررسی بالابرها بپردازیم .

 

یکی از معدود الزامات هنگام نصب بالابر این است که حداقل عرض برای پله وجود داشته باشد. این 100 سانتی متر در ساختمان های مسکونی با بیش از دو واحد مسکونی است.

در ساختمان های دارای دو واحد مسکونی یا کمتر، عرض راه پله شیشه ای 70 سانتی متر کافی است. حداقل عرض های تعیین شده برای اطمینان از قابلیت استفاده نامحدود از پله ها به عنوان یک مسیر فرار و نجات است.

 

فضای مورد نیاز برای بالابر 

علاوه بر عرض پله ها، فضای ابتدا و انتهای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید فضای کافی در ایستگاه های آسانسور وجود داشته باشد تا به راحتی سوار و پیاده شوید. هر گونه وسایل کمکی راه رفتن و فضای کمک به شرکا یا مراقبان نیز باید در نظر گرفته شود.

هنگام استفاده از ویلچر، فضای مورد نیاز دوباره افزایش می یابد. در اینجا باید مساحت حرکتی 150 در 150 سانتی متر در نظر گرفته شود تا انتقال از ویلچر به بالابر پله بدون مشکل امکان پذیر باشد.

اگر آسانسور پله ای در چندین طبقه در یک ساختمان آپارتمانی راه اندازی می شود، باید از وجود مساحت کافی در هر طبقه نیز اطمینان حاصل شود. این به عنوان یک منطقه انتظار برای افراد مقابل در هنگام کار آسانسور عمل می کند. اگر عرض پله ها 60 سانتی متر باقی مانده باشد، لزوماً لازم نیست این شرط تضمین شود .

 

نصب آسانسور پله ای 

از آنجایی که منافع چندین طرف در یک ساختمان آپارتمانی با هم تضاد دارند، در اینجا موارد بیشتری نسبت به یک خانه تک خانواده وجود دارد. اگر می‌خواهید در ملکی که خودتان از آن استفاده می‌کنید، بالابر نصب کنید، معمولاً می‌توانید این کار را بدون رضایت شخص ثالث انجام دهید. اما در خانه ای با چندین واحد مسکونی، باید رضایت سایر طرف های درگیر را جلب کنید. علاوه بر این، حداقل الزامات سازه ای باید رعایت شود تا نصب مجاز باشد.

به عنوان یک مستاجر، حق دسترسی بدون مانع به آپارتمان خود را دارید. اگر دیگر نمی توانید از راه پله بدون کمک خارجی استفاده کنید، صاحبخانه باید نصب بعدی آسانسور پله را تحمل کند. با این حال، شما باید یک علاقه مشروع را ثابت کنید . مانند ناتوانی جسمی یا محدودیت های دیگر.

با این حال، اگر علاقه او به حفظ بدون تغییر ساختمان آپارتمانی بیشتر از علاقه شما به استفاده از آن برای معلولان باشد، صاحبخانه می تواند رضایت خود را رد کند. در هر صورت هزینه های خرید را خودتان باید پرداخت کنید. همچنین باید هزینه های احتمالی را برای برچیدن بعدی متحمل شوید.

 

برای دیدن نمونه کارای نرده شیشه ای ما کلیک کنید.

آیا نصب بالابر پله ای در راه پله امکان پذیر است ؟

از آنجایی که ریل ها به صورت سفارشی برای هر کاربر ساخته می شوند، آسانسور پله را می توان تقریباً بر روی هر شکل و نوع راه پله ای اجرا کرد. بالابر پله ای را می توان در یک طبقه یا چند طبقه نصب کرد. درایو و ریل راهنما همیشه با توجه به تعداد طبقات و طول پله ها طراحی شده و به لبه بیرونی یا داخلی پله بسته می شود. حتی فرود یا گذرگاه در محدوده پله ها مشکلی ندارد. مشاوران متخصص ما در منطقه شما خوشحال خواهند شد که از وضعیت موجود در سایت ایده بگیرند و شما را با جزئیات راهنمایی کنند.

آیا می توان بالابر را روی پله ها به طور مستقیم نصب کرد 

نصب آسانسور پله بر روی یک راه پله مستقیم ساده ترین گزینه و به خصوص نصب آن بدون عارضه است. علاوه بر این، تولید ریل در مقایسه با ریل منحنی پیچیدگی کمتری دارد، که باعث می شود آسانسور مستقیم راه پله ارزان ترین نسخه باشد. ممکن است اتفاق بیفتد که حتی برای یک راه پله مستقیم باید یک پله منحنی انتخاب شود. این در صورتی است که آسانسور به دلیل شرایط در نقطه شروع یا پایان مجبور به رانندگی در گوشه گوشه برای پارک در اینجا باشد.

آیا امکان نصب  بالابر روی پله های منحنی وجود دارد 

منحنی‌ها و گوشه‌ها را می‌توان با آسانسور پله‌ای به‌طور ایمن تنظیم کرد. ریل ها بر اساس مسیر پله ها خم می شوند و دقیقاً برای این کار تنظیم شده اند. نصب هم بر روی پله های L شکل با یک منحنی و هم بر روی پله های U شکل با چندین منحنی امکان پذیر است. بالابر پله را می توان روی پله های سکو نیز نصب کرد.

هنگامی که راه پله واقعاً مستقیم است، گاهی اوقات به عناصر منحنی نیز نیاز است: اگر صندلی آسانسور هنگام پارک در انتهای راه پله قرار دارد، می توان آن را با یک انحنا به اطراف انتهای پله هدایت کرد. این نوع نصب این مزیت را نیز دارد که بالابر پله از قسمتی که مستقیماً قابل مشاهده است در ورودی محو می شود.

نصب بالابر روی پله های مارپیچی امکان پذیر است ؟

پله ها را می توان روی پله های مارپیچ نیز نصب کرد. این امر با تنظیم دقیق اسپلینت امکان پذیر می شود. هنگام اندازه گیری، تمام داده ها مانند شیب و شعاع منحنی دقیقاً ثبت می شوند. تولید چنین آتل پیچیده معمولاً بیشتر از یک آتل ساده ساده طول می کشد. مدت زمان تحویل تا پنج هفته را انتظار دارید.

آیا نصب بالابر روی پله های باریک امکان پذیر است 

بالابر پله نیز در پله های باریک امکان پذیر است. با این حال، آسانسور پله نباید (به طور دائم) کمتر از حداقل عرض راه رفتن قابل استفاده باشد. به منظور رعایت الزامات قانونی، بالابر تاشو باید در اینجا نصب شود. در صورت تا شدن، آسانسور فقط حدوداً 40 سانتی متر عرض دارد و بنابراین در فضا صرفه جویی می کند. فضای کافی برای مسیرهای پیاده روی و فرار باقی می گذارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *