مقدمه

با سرعتی که روند طراحی داخلی حمام در حال تغییر است، کابین دوش راه طولانی را از لوکس بودن به یک ضرورت پیموده است. هر صاحب خانه هنگام بازسازی یا ساخت حمام رویای نصب یک کابین دوش با اندازه مناسب را دارد. چرا که نه؟ کابین دوش در طیف وسیعی از کابین دوش با اندازه استاندارد مناسب برای حمام های استاندارد خانواده تا کابین دوش برای فضاهای کوچک و بزرگ عرضه می شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشد که بدانید به چه اندازه کابین دوش نیاز دارید؟

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک چشم‌انداز تمیز و معاصر ایجاد کنید یا می‌خواهید یک رنگ سنتی را به چیدمان حمام خود تحمیل کنید، کابین دوش‌هایی وجود دارند که به درستی در آن جا می‌شوند. اما محدوده وسیع در اندازه و طرح‌های کابین دوش می‌تواند بسیار زیاد باشد. انتخاب های بی پایان در هنگام خرید کابین دوش کمتر از یک دردسر نیست.

برخلاف لوازم ضروری حمام، کابین دوش چیزی نیست که شما هر روز برای آن خرید کنید یا مدل های جدیدتر و بهتر را خریداری کنید، در صورتی که مدل قبلی کاملاً مناسب نباشد. اگر چه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کابین دوش با اندازه استاندارد استفاده کنند، بهتر است در انتخاب اندازه کابین دوش محتاط باشید. برای اینکه مطمئن شوید در آینده نیز از اندازه و طراحی خود راضی خواهید بود، در اینجا مواردی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدانید چه اندازه کابین دوش نیاز دارید و چه مواردی را باید از قبل در نظر بگیرید.

اندازه های استاندارد کابین دوش حمام

انتخاب اندازه کابین دوش بستگی به در دسترس بودن فضا، نیازهای شما، ترجیحات و غیره دارد. با این حال، اندازه دوش استاندارد می تواند 36 اینچ در 36 اینچ یا 900 میلی متر در 900 میلی متر باشد که برای اکثر فضاهای دوش مناسب است. اندازه دوش استاندارد 90 در 90 سانتی متر است. شما می توانید این اندازه را برای حمام خانوادگی استاندارد خود در بریتانیا انتخاب کنید که معمولاً 2000 میلی متر در 2000 میلی متر است. سایزهای استاندارد دوش دیگری که در دسترس دارید، هستند

  •         32 × 32 اینچ (800 × 800 میلی‌متر)
  •         34 × 34 اینچ
  •         36 × 36 اینچ (900 × 900 میلی‌متر)
  •         42 × 36 اینچ
  •         48 × 36 اینچ (1200 میلی‌متر X 900 میلی‌متر
  •         48 × 48 اینچ (1200 × 1200 میلی‌متر)
  •         60 اینچ 36 اینچ (1500 میلی متر در 900 میلی متر)

 

اندازه کابین دوش استاندارد برای حمام های کوچک

 

با توجه به فضای کوچک و شلوغ، گزینه‌های محدودی برای امتحان کردن دارید. با این حال، در بیشتر جاها، کوچکترین اندازه موجود برای کابین دوش 800 میلی متر در 800 میلی متر است. بسته به نیاز خود می توانید اندازه های دیگری را انتخاب کنید.

کابین دوش دو تا شده و ربع به دلیل طراحی بهتری که برای صرفه جویی در فضا دارند، محبوب ترین گزینه ها هستند. علاوه بر این، آنها همچنین جایگزین بهتری برای اتاقک های مربع و مستطیل هستند که به فضای کافی برای قرار گرفتن در آنها نیاز دارند.

طرح کلی شکل منحنی محفظه حداکثر فضای داخل را بدون به خطر انداختن فضای حمام ارائه می دهد. اگر نمی خواهید محفظه در حمام شما بیرون زده و حتی آن را شلوغ کند، می توانید از فضای بین دو دیوار مجاور استفاده کنید. این نه تنها فضای دوش جادار را فراهم می کند، بلکه ظاهر تمیزتر و بهتری را نیز به آن اضافه می کند.

اندازه کابین دوش استاندارد برای حمام های بزرگ

افرادی که حمام های بزرگتری دارند این کار را آسان تر می کنند. در صورت داشتن فضای عمیق، هیچ محدودیتی برای نصب در حمام وجود ندارد. با این حال، با فضای بزرگ‌تر، باید کابین‌های دوش بزرگ‌تری نصب کنید که به طور کلی اندازه حمام را تکمیل می‌کنند. اندازه کابین دوش معمولی برای حمام های بزرگ از 48 اینچ در 36 اینچ در اینچ یا 1200 میلی متر در 900 میلی متر شروع می شود. سایر گزینه های اندازه برای کابین دوش حمام بزرگ عبارتند از 1400 میلی متر، 1500 میلی متر، 1600 میلی متر، 1700 میلی متر.

کابین دوش معمولی برای حمام های بزرگ شامل یک محفظه مربع و مستطیل است. اگر یک محفظه مستطیلی را انتخاب می کنید، ممکن است مجبور شوید اندازه آن را سفارشی کنید، زیرا این ها در اندازه های نسبتا کوچکتر موجود هستند. کابین دوش و اتاق های مرطوب نیز گزینه های استاندارد برای افرادی با حمام بزرگتر هستند.

استاندارد راه رفتن در اندازه کابین دوش حمام

کابین دوش حمام به طور فزاینده ای به یک انتخاب محبوب در بریتانیا تبدیل می شوند. اینها فضای دوش کاربردی تری نسبت به کابین دوش استاندارد ارائه می دهند. شما می توانید آنها را در هر مکانی نصب کنید و از دوش با سهولت دسترسی و ایمنی لذت ببرید. با محفظه دوش گزینه های سفارشی سازی بیشتری دارید. با این حال، رایج‌ترین یا استانداردترین اندازه‌ها برای پیاده روی در دوش هستند.

  • 36 × 36 اینچ (900 × 900 میلی‌متر)
  • 42 × 36 اینچ
  • 48 × 32 اینچ (1200 میلی‌متر X 900 میلی‌متر
  • 48 × 48 اینچ (1200 × 1200 میلی‌متر)
  • 60 اینچ 36 اینچ (1500 میلی متر در 900 میلی متر)

چگونه بفهمیم به کدام اندازه کابین دوش نیاز دارم؟

هنگام تعیین اندازه کابین دوش برای حمام، در اینجا چند نکته ضروری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

اندازه حمام

اندازه حمام شما اندازه کابین دوش را تعیین می کند. به همین سادگی است اگر حمام بزرگتر و دلبازتری دارید، کابین دوش را انتخاب کنید که با اندازه اتاق همخوانی داشته باشد. به همین ترتیب، حمام های کوچکتر طرح های کوچک و جمع و جور را ترجیح می دهند که چیدمان حمام را تکمیل می کند.

فضای موجود

قبل از انتخاب اندازه حمام، مطمئن شوید که طرح چیدمان حمام خود را طراحی کرده اید. مناطقی را که وسایل مختلف نصب می شود به دقت برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، بسته به شکل حمام، می توانید روشویی خود را در مجاورت یا عمود بر توالت خود نصب کنید. در مورد کابین دوش، گوشه روبروی توالت را انتخاب کنید تا فضای مشخص تری داشته باشید، به خصوص اگر چیدمان حمام جمع و جور دارید.

موقعیت محفظه دوش

شما نمی توانید محفظه دوش را در هر جایی نصب کنید. قرار دادن کابین دوش یکی از مهم ترین عناصر در طراحی چیدمان حمام است. اگر حمام بزرگی دارید، تعیین مکان مناسب برای محوطه مشکلی نیست. با این حال، برای حمام های کوچکتر، محفظه را در مکانی قرار دهید که هیچ مانعی برای استفاده عادی شما از حمام ایجاد نکند.

چگونه فضای حمام خود را برای کابین دوش اندازه گیری کنیم؟

پس از تعیین مکان مناسب برای نصب محفظه، محل را اندازه بگیرید تا بدانید چه اندازه کابین دوش مناسب است. برای اندازه گیری مناسب، باید ارتفاع، عرض و عمق مکان تعیین شده را بدانید. اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

سینی دوش محفظه تعیین می کند که یک اتاقک در حمام چقدر بیرون زده است. اگر دوش مربعی انتخاب کرده اید، طول لبه های سینی را از روی دیوار اندازه بگیرید. در مورد محفظه های ربع، مرز منحنی را به عنوان نقطه بیرون زده تنظیم کنید.

اگر کابین دوش رویایی شما برای نصب بین دو دیوار طراحی شده است، مطمئن شوید که اندازه گیری ها را در سه نقطه مختلف انجام دهید زیرا احتمال زیادی وجود دارد که دیوارهای صاف به نظر صاف نباشند. یک اتاقک بخرید که بتواند به آرامی در فضای موجود باز و بسته شود.

در مورد قرار دادن محفظه دوش در گوشه، باید اندازه گیری هایی را از هر دو دیوار مجاور برای تناسب مناسب انجام دهید.

یک کابین دوش چقدر باید بزرگ باشد؟

کابین دوش در اندازه های مختلف موجود است. با این حال، حداکثر اندازه اطاق دوش مربع شکل در اکثر موارد 1700 میلی متر در 900 میلی متر است. اندازه ممکن است به شکل یا نوع محفظه ای که انتخاب می کنید نیز بستگی داشته باشد.

اندازه راحت دوش چقدر است؟

اندازه استاندارد کابین دوش از 30 اینچ در 30 اینچ (700 میلی متر در 700 میلی متر) شروع می شود، اما اکثر مردم در اندازه کابین دوش 48 اینچ در 36 اینچ (1200 میلی متر در 900 میلی متر) احساس راحتی می کنند.

اندازه یک کابین دوش کوچک چیست؟

طبق انجمن بین المللی کد ساختمان، کوچکترین اندازه مورد نیاز کابین دوش 30 x 30 اینچ (700 میلی متر در 700 میلی متر) است. با این حال، اندازه اولیه یک اتاقک را خواهید دید که از 32 اینچ در 32 اینچ (800 میلی متر در 800 میلی متر) در دسترس است.

یک کابین دوش چقدر دوام می آورد

یک کابین دوش شیشه ای با کیفیت خوب ممکن است تا 30 سال عمر کند، بسته به نوع مراقبت از آن. نوع استفاده و مراقبت به طور کلی تعیین کننده مدت زمان ماندگاری آن است.

چگونه کابین دوش را نگهداری می کنید؟

نگهداری از کابین دوش معمولاً شامل تمیز کردن منظم است. باید سعی کنید 2 تا 3 بار در هفته از ضد عفونی کننده ها و شیشه پاک کن های طبیعی یا انواع دیگر آن استفاده کنید. علاوه بر آن، مراقبت از سایش و پارگی یا شکستگی نیز مهم است.

چگونه یک کابین دوش قدیمی را تمیز می کنید؟

تمیز کردن کابین دوش حمام قدیمی تفاوت چندانی با کابین دوش جدید ندارد. به سادگی می توانید از مخلوط سرکه و آب استفاده کنید، آن را روی شیشه اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید تا فضا تمیز شود. از طرف دیگر، می توانید یک شیشه پاک کن خوب برای دیوارهای دوش پیدا کنید و سطح سخت دیگری را برای تمیز کردن آن ضدعفونی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *