بازسازی حمام خود را به درستی برنامه ریزی کنید

نحوه بازسازی حمام خود عمدتاً به محدوده کار و بودجه شما بستگی دارد . همچنین برای فرآیند نوسازی به‌ویژه مهم است که برنامه‌ریزی زودهنگام شروع شود: زمان پیش‌بینی حدود شش ماه قبل از بازسازی واقعی توصیه می‌شود ابتدا باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • حمام شما در حال حاضر چه شکلی است؟
  • چه چیزی می خواهید از آن بسازید؟
  • چقدر می خواهید برای آن هزینه کنید؟

این که آیا می خواهید یک شیء بهداشتی را جایگزین کنید یا حمام خود را به یک منطقه سلامتی تبدیل کنید: از قبل یک برنامه دقیق از اهداف و هزینه ها تهیه کنید – ما در مورد دومی با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد. زمان کافی برای تبدیل برنامه ریزی کنید . اگر کار باعث می شود حمام شما غیر قابل استفاده باشد، دسترسی به حمام پشتیبان منطقی است . برای سر و صدای ساخت و ساز آماده باشید و در صورت لزوم به همسایگان خود هشدار دهید.

شما می توانید کارهای کوچکتر را خودتان انجام دهید، مانند برداشتن کاشی های قدیمی یا دفع آوار. با این حال، شما باید لوله های آب شیرین و فاضلاب را توسط یک شرکت متخصص نصب کنید. معمولاً یک صنعتگر نیز با شما مشاوره می کند تا بتوانید هزینه های بازسازی حمام را بهتر محاسبه کنید. اگر خودتان دستی به لوله های آب شیرین و فاضلاب بدهید و خسارتی رخ دهد، ممکن است شرکت بیمه از پرداخت امتناع کند.

همین امر در مورد وسایل بهداشتی نیز صدق می کند. اگر خودتان آنها را نصب کنید، ممکن است گارانتی را از دست بدهید. در اینجا نیز یک شرکت متخصص اثبات شده توصیه می شود. بهتر است حدود چهار ماه قبل از بازسازی با گروه یونیک جهت مشاوره تماس بگیرید .

برنامه ریزی، بررسی و طرح

اگر در حال برنامه‌ریزی تغییرات عمده در حمام خود به عنوان بخشی از بازسازی هستید، منطقی است که ابتدا یک پلان کف حمام بکشید و سپس دوش ، وان ، توالت و سینک ظرفشویی را به جلو و عقب بر روی کاغذ بکشید. به عنوان مثال، عدم آزادی حرکت یک اشتباه در برنامه ریزی حمام است که به راحتی می توان از آن اجتناب کرد: همیشه یک فضای آزاد از 100 سانتی متر تا 150 سانتی متر در جلوی وان، توالت و دستشویی برنامه ریزی کنید.

یک طرح مربوطه به شما کمک می کند تا نتیجه را بهتر تجسم کنید و در نتیجه مراحل کار لازم، تلاش و هزینه ها را دقیق تر برآورد کنید . هنگام برنامه ریزی هزینه ها، در صورت لزوم، پشتیبانی حرفه ای را نیز در نظر بگیرید.

قبل از شروع اجرا، بررسی کنید که برنامه های شما با اتصالات برق و آب موجود یا برنامه ریزی شده مطابقت داشته باشد. به عنوان بخشی از برنامه ریزی حمام، ابعاد خود را دوباره بررسی کنید و موانعی مانند سقف های شیب دار در بازسازی حمام را برنامه ریزی کنید.

به اندازه حمام توجه کنید

بسته به اندازه حمام، اتاق نیازهای متفاوتی دارد ، به ویژه از نظر تجهیزات و اثاثیه ، اما رنگ بندی و نور نیز باید با شرایط مربوطه سازگار باشد. این باید هنگام برنامه ریزی بازسازی یا تبدیل در نظر گرفته شود.

عناصر صرفه جویی در فضا در حمام های کوچک منطقی هستند تا آزادی حرکت کافی را تضمین کنند.

حمام لوله ای یا توالت مهمان: حمام های کوچک معمولاً باید بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند. برای این منظور، تجهیزاتی که تا حد امکان صرفه جویی در فضا داشته باشند ، با وان گوشه ای یا دوش گوشه ایده آل هستند . دستشویی ها و مبلمان باریکی که فضای زیادی را برای وسایلی که در غیر این صورت فضای غیر ضروری را در حمام اشغال می کنند ارائه می دهند نیز مناسب هستند. راه های دیگر برای بزرگتر کردن بصری حمام رنگ های روشن ، آینه ها و نور مناسب است.

در حمام های کوچک، همیشه باید از آزادی حرکت کافی اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار، حداقل 20 سانتی متر فاصله بین دیوار و سایر عناصر را حفظ کنید. فاصله بین اشیاء منفرد باید حداقل 25 سانتی متر باشد. کوچک‌ترین قسمت جلوی سینی دستشویی، توالت و سینی دوش باید 70 سانتی‌متر باشد تا با وجود صرفه‌جویی در فضا، همچنان فضای خالی کافی داشته باشید. سینک را در ارتفاع 85 تا 90 سانتی متر سوار کنید.

نکته: می توانید در فواصل، ارتفاع و آزادی حرکت استاندارد شده را برای حمام های بدون مانع و قابل دسترسی با صندلی چرخدار بیابید.

به این ترتیب یک حمام کوچک را برنامه ریزی و طراحی می کنید

از فضا در حمام بزرگ استفاده کنید

استخر بزرگ با سونا.

حمام های بزرگ می توانند به یک اسپا تبدیل شوند یا فضایی برای روشویی های دوتایی و فضای ذخیره سازی فراوان ارائه دهند.

یک حمام بزرگ فضای زیادی برای گزینه های طراحی ارائه می دهد . به عنوان مثال، برای تبدیل آن به یک حمام سلامتی مجلل با یک وان حمام مستقل ، یک دوش در سطح زمین یا سونا خود مناسب است.

برای مثال اگر چندین نسل از آن استفاده می کنند، به حمام بزرگتری نیز نیاز دارید. در این صورت می توانید یک سرویس بهداشتی خانوادگی قابل استفاده با روشویی دوبل و فضای ذخیره سازی فراوان تهیه کنید. در مورد نورپردازی ، موارد زیر در اصل صدق می کند: بسیاری از منابع نور را ترکیب کنید تا اتاق را به طور کلی روشن کنید و لهجه ها را تنظیم کنید. وسایل حمام بزرگ خود را تا حد امکان دقیق برنامه ریزی کنید تا از هزینه های انجام شده غافلگیر نشوید.

بازسازی حمام: هزینه ها را محاسبه کنید

یکی از جنبه های مهمی که باید قبل از بازسازی یا بازسازی حمام در نظر بگیرید، هزینه آن است. علاوه بر اندازه حمام، کیفیت و ابعاد یراق آلات ، سینک و رادیاتورها نیز در اینجا مهم است. پوشش‌های کف و کاشی‌های دیواری نیز می‌توانند از نظر قیمت تفاوت قابل توجهی داشته باشند. علاوه بر این، کار صنعتگران وجود دارد که در بیشتر موارد نمی توانید از آن اجتناب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، می توانید محاسبه کنید که هزینه بازسازی حمام بین حدود 40٪ برای مواد مورد نیاز و 60٪ برای دستمزد صنعتگران تقسیم می شود.

از آنجایی که هزینه‌های بازسازی حمام به عوامل مختلفی بستگی دارد، می‌توان آن‌ها را فقط در محدوده قیمتی بسیار وسیعی محاسبه کرد. هزینه کل هر متر مربع فضای حمام می تواند از 20 ملیون تومان می باشد. در بهترین حالت، بازسازی حمام برای یک حمام کوچک 6 متر مربعی را می توان با حداقل 5400 یورو انجام داد. حمام شما در کدام انتهای مقیاس قرار دارد در درجه اول به انتخاب تجهیزات و دستمزد ساعتی صنعتگران بستگی دارد.

رنگ ها، شکل ها و مواد می توانند ظاهر حمام را به شدت تغییر دهند. اتاق های کوچک اغلب از رنگ های روشن بهره می برند زیرا بزرگتر به نظر می رسند.

هنگام طراحی حمام رویایی خود، این فرصت را دارید که سبک خاص خود را پیاده سازی کنید. انتخاب تجهیزات، مواد، رنگ ها و سایر عوامل نوری بسیار زیاد است. در ادامه می خواهیم برای بازسازی حمام به شما الهام دهیم .

عناصر شیشه ای عرض نوری ایجاد می کنند. به عنوان مثال، دوش کاشی شده از کف تا سقف را با شیشه شفاف بدون قاب جدا کنید. بنابراین به نظر می رسد که کف فقط به آنجا ادامه می دهد و فضا آزادتر و بزرگتر به نظر می رسد.

اگر دوست دارید، فقط بخش های لازم را کاشی کنید . در گذشته، کل حمام کاشی بود، اما امروزه معمولاً به قسمت‌هایی محدود می‌شود که واقعاً ضروری هستند – به عنوان مثال در حمام، بالای دستشویی، پشت توالت و بیده و کمی بالاتر از وان حمام. در عوض، دیوارهای باقیمانده را با رنگ ضد آب رنگ کنید. این به حمام یک شخصیت خانگی تر می دهد.

حمام با کیفیت بالا با وان بزرگ و کاشی های چوبی.

کاشی های مشابه روی دیوار و کف به ویژه هماهنگ به نظر می رسند.

استفاده از کاشی های مشابه برای کف و دیوارها کابین دوش حمام بسیار ظریف است. کاشی ها به دلیل تابش نور متفاوت در کف و دیوارها متفاوت به نظر می رسند، اما هنوز هم کاملاً با هم هماهنگ می شوند. برای تنوع بیشتر، قالب را تغییر دهید: به عنوان مثال، از کاشی هایی با ابعاد 61 در 61 سانتی متر روی زمین و 30.5 سانتی متر در 61 سانتی متر روی دیوار استفاده کنید.

نور همچنین بر اثر کلی اتاق تأثیر می گذارد. در همه جا نور خوبی فراهم کنید. نه تنها هر منطقه ای دوستانه، روشن و دعوت کننده به نظر می رسد – هیچ چیز در تاریکی “بلعیده” نمی شود. یک چراغ جداگانه ضد آب با یک دیمر نیز یک فضای دنج را در طول یک حمام آرامش بخش در شب تضمین می کند .

علاوه بر این، رنگ‌ها و مواد مختلف مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارند: به عنوان مثال، چوب محیطی گرم و زیبا ایجاد می‌کند، اما برای مبلمان و لوازم حمام مناسب‌تر است تا برای کف. البته لمینت و پارکت هم وجود دارد که برای اتاق های مرطوب مناسب است. کاشی هایی که به صورت چوبی نیز موجود هستند، حساسیت کمتری دارند.

نصب پیش دیوار برای بازسازی حمام

بازسازی حمام شما گرد و غبار و کثیفی زیادی ایجاد می کند . بنابراین کف و مبلمان اتاق های دیگر را با پتو، مقوا و فویل محافظت کنید. در این بین محل کار را با جارو ، بیل و خاک انداز یا با جاروبرقی تمیز کنید.

یک جایگزین عملی نصب دیوار کاذب است . این دیوار دومی است که در مقابل دیوارهای موجود یا در اتاق می سازید. کلیه لوله ها، کابل ها و تاسیسات برقی در فضای بین آنها گذاشته شده است. این امر گرد و غبار آزاردهنده را در حین بازسازی حمام به حداقل می رساند.

توالت و دستشویی را روی ماژول های دیواری پیش ساخته آویزان می کنید. با نصب پیش دیوار، می‌توانید کاشی‌های قدیمی را نیز پنهان کنید یا یک قفسه بالای وسایل بهداشتی طراحی کنید. از طرف دیگر، می توانید فن ها را به صورت عمودی برش دهید. به عنوان مثال می توانید از اینها برای لوازم آرایشی، حوله یا لوازم حمام استفاده کنید .

کاشی های قدیمی را بردارید و کاشی های جدید را بچینید

دست ساز کاشی های قدیمی را با چکش براده از روی دیوار جدا می کند.

کاشی ها با چکش اسکنه راحت تر از دیوار جدا می شوند.

کاشی ها یک سطح آسان برای تمیز کردن و مقاوم در برابر آب را تشکیل می دهند. این باعث می شود که آنها به بخش کلاسیک بسیاری از حمام ها تبدیل شوند. با این حال، بازسازی حمام بدون کاشی نیز امکان پذیر است – بهتر است نگاهی به راهنمای ما در مورد بازسازی حمام بدون کاشی بیندازید . در زیر سه راه برای مخفی کردن یا بهبود کاشی های قدیمی ارائه می دهیم.

  1. اسکنه کردن: سخت ترین قسمت کندن کاشی های قدیمی است. سپس دیوار را دوباره گچ کاری می کنید. همچنین می توانید یک تخته گچ بر روی آن نصب کنید، اما باید برای اتاق های مرطوب مناسب باشد. سپس رابط کاربری جدید را همانطور که دوست دارید طراحی کنید.
  2. چسباندن روی: چسباندن کاشی های جدید روی کاشی های قدیمی راحت تر است. بسته به نسخه الگوی کاشی قدیمی، ممکن است لازم باشد کاشی های جدید را تا سقف نیز نصب کنید.
  3. رنگ آمیزی: گزینه سوم، ساده و با حداقل تلاش، رنگ آمیزی کاشی های قدیمی با رنگ کاشی به رنگی متفاوت است.

اگر نمی‌توانید کاشی‌های جدید را به سادگی روی کاشی‌های قدیمی بچسبانید، ابتدا باید کاشی‌های قدیمی را قبل از کاشی‌کاری مجدد حمام جدا کنید. برای انجام این کار، ابتدا اتاق را پاک کنید و اطراف آن را بپوشانید، قبل از اینکه کاشی ها را از روی دیوار با چکش و اسکنه یا مته چکشی برقی باز کنید. بعد از اینکه ناهمواری های دیوار را صاف کردید و از تراز بودن کف زیرین مطمئن شدید، می توانید کاشی های جدید را با چسب کاشی بچینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *