نرده-شیشیه ای


چه ایوان بیرونی، بالکن یا فضای داخلی شما باشد، داشتن سیستم های نرده شیشه ای در فضای باز یا داخلی می تواند ظاهری جسورانه به دکوراسیون بدهد. استفاده از شیشه به عنوان یک جزء کلیدی در سیستم های نرده، یک مفهوم پیشگامانه در طراحی داخلی بوده است. شیشه ماده ای است که هم ایمنی و هم زیبایی سازه را تامین می کند و از این نوع نرده ها هم برای مناطق مسکونی و هم برای مناطق تجاری استفاده می شود. ظاهر منعطف آن را به گزینه ای عالی برای تنظیمات سبک سنتی و همچنین مدرن تبدیل می کند.

با این حال، به غیر از طرح های نرده شیشه ای، در انتخاب پانل های شیشه ای نیز تنوع موادی وجود دارد.

 

انوع شیشه برای نرده شیشه ای

در مورد شیشه ایمنی دو انتخاب وجود دارد: سکوریت یا لمینت. از آنجایی که شیشه سیمی ایمنی خود را به عنوان شیشه ایمنی از دست داده است، این دو تنها مواد لعاب ایمنی واجد شرایط هستند. هر کدام از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

1. شیشه سیمی

شیشه سیمی سنتی یک شیشه ایمنی برای کاربردهای مختلف در نظر گرفته می شد. این ماده خاص، که با مش فولادی تعبیه شده است، ممکن است چندین دهه پیش برای استفاده در نورگیرها و آسانسورها مفید بوده باشد. در واقع، از سال 2015، آئین نامه بین المللی ساختمان (IBC) استفاده از شیشه های چند لایه، سکوریت شده یا مقاوم در برابر حرارت را برای نرده های شیشه ای مشخص کرده است.

2. شیشه سکوریت

این نوع نرده های شیشه ای که بیشتر به عنوان “نرده های نامرئی” شناخته می شوند، دارای صفحات شفافی هستند که به عنوان یک قاب عکس نامرئی برای مناظر بیرونی عمل می کنند. این بدان معناست که می توانید به سادگی بنشینید و بدون هیچ مانعی از نمای بیرونی بالکن خود لذت ببرید. این یک انتخاب عالی برای افرادی است که بچه های کوچک و حیوانات خانگی در محل دارند، زیرا فضای کمی بین پانل های نرده وجود دارد.

ساخت نرده شیشه ای 

نرده شیشه ای سکوریت شده از تعدادی پانل ساخته می شود که در داخل یک کوره تمپرینگ تحت فرآیند گرمایش و سرمایش قرار گرفته اند. در این روش، شیشه قبل از قرار گرفتن در داخل کوره، از قبل برش داده شده و لبه می‌شود. پس از آن، در حدود 1200 درجه فارنهایت گرم می شود و سپس به سرعت خنک می شود. این نوع روش خنک‌سازی به کوئنچ معروف است که شیشه را سفت می‌کند و حداقل 4 تا 5 برابر قوی‌تر از قبل از فرآیند تمپر می‌کند.

شکستن شیشه سکوریت 

 

 

این همچنین باعث می شود که پانل های شیشه ای در برابر شکستن و خرد شدن دوام بیشتری داشته باشند. اگر شکسته شوند، تکه های خرد شده نسبتاً بزرگ هستند تا لبه های تیز، که احتمال آسیب دیدگی آنها را کاهش می دهد.

اطلاعات اضافی: با شیشه های چند لایه EVA یا اتیلن-وینیل استات، الگوی ترک شبیه ساختار یک تار عنکبوت است که از شکستن شیشه در اثر ضربه جلوگیری می کند.

ساختار

طبق IBC، یک پانل شیشه ای باید حداقل 6 میلی متر یا ¼ اینچ ضخامت داشته باشد و باید بتواند نیازهای بار را تحمل کند. به طور کلی، یک پانل شیشه ای استاندارد باید دارای پایه های ریلی 5/16 اینچی با پوشش پودری یا ضد زنگ باشد و از پانل های نشکن و ضخامت 10 میلی متر تشکیل شده باشد. پست گیره فولادی نرده شیشه ای ترجیحاً باید از جنس استنلس استیل با روکش لاستیکی مقاوم در برابر خوردگی باشد.

3. شیشه لمینت

ساختار

در مقابل، شیشه لمینت یک “ساندویچ شیشه ای” است که دارای یک لایه میانی وینیل است که بین دو یا چند انبوه شیشه قرار گرفته است، مانند شیشه جلوی اتومبیل. چسبندگی لایه های مختلف دلیل اصلی پایداری لبه مواد است. به این ترتیب شیشه در صورت آسیب دیدن روی هم می ماند. بنابراین، توسط یک ماده لعاب ایمن نیز مورد توجه قرار می گیرد.

انواع

بسته به لایه های میانی، شیشه لمینت می تواند سه نوع باشد :

 

  1. SGP
  2. PVB یا پلی وینیل بوتیرال
  3. EVA یا اتیلن وینیل استات

 

استفاده کنید

اگر پانل‌های شیشه‌ای بدون قاب را ترجیح می‌دهید بهتر است شیشه‌های لمینت تجویز شوند. به طور کلی، PVB برای نرده‌های پله‌های شیشه‌ای داخلی مناسب‌تر است، زیرا احتمال پوسیدگی سریع‌تر از EVA را دارد، که برای نرده‌های بیرونی ترجیح داده می‌شود. همچنین EVA لمینیت شفاف تری نسبت به PVB می دهد.

 

شیشه ی حرارت دیده یا سکوریت

  1. پانل های شیشه ای و پایه های ریل آلومینیومی حتی اگر برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرند در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.
  2. می تواند نوسانات شدید دما را تحمل کند.
  3. تعمیر و نگهداری بسیار کمی برای پانل های شیشه سکوریت مورد نیاز است.
  4. مونتاژ و سفارشی کردن آنها بسیار آسان است.

 

شیشه لمینت

  1. این نوع شیشه در جلوگیری از اشعه مضر UV خورشید 99 درصد کارایی دارد.
  2. حتی قابلیت کاهش صدا را نیز دارد.
  3. این شیشه مقاوم در برابر ضربه را می توان حتی پس از فرآیند لمینیت برش و جلا داد.
  4. با زمان تحویل سریع تر ، آنها را می توان بسیار سریع نصب کرد.

منفی

شیشه ی حرارت دیده

  1. سیستم های شیشه سکوریت ارزان قیمت نیستند.
  2. شفافیتی که دید بهتری به شما می دهد، حریم خصوصی فضای داخلی شما را نیز به خطر می اندازد.
  3. شما باید یک روال تمیز کردن روزانه داشته باشید تا پانل را از اثر انگشت و لکه دور نگه دارید.

 

 

شیشه لمینت

  1. شیشه چند لایه نیز جایگزین گران قیمتی است زیرا فرآیند تولید نیازمند مراحل زیادی برای افزودن چندین لایه از مواد است.
  2. تولیدکنندگان زیادی برای این ماده در دسترس نیستند.
  3. شیشه لمینت به مرور زمان به دلیل فرآیند لمینیت یا سازگاری آن با سایر عناصر ساختمان لکه هایی در اطراف لبه ها ایجاد می کند که می تواند جذابیت بصری آن را کاهش دهد.

 

به بیان ساده، اگر می خواهید نرده شیشه ای قوی و مقاوم در برابر شکستگی داشته باشید، شیشه سکوریت را به هر چیز دیگری انتخاب کنید. در حالی که، اگر می خواهید انعطاف پذیری، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و مسدود کردن صدا را داشته باشید، شیشه لمینت بهترین انتخاب است. هنگامی که در تورنتو به دنبال نرده های شیشه ای در فضای باز یا داخلی می گردید، معیارهای خود را برای یافتن محصولی تعیین کنید که خدمات رضایت بخشی را برای سال های آینده به شما ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *